Aluk Todolo - Voix (2016)

Frankrijk

5. 5:34
  6. 9:29
avatar van Don Cappuccino
Album stream: Voix

Aluk Todolo is op deze plaat echt een krautrockend metalen jazzgezelschap geworden en daar word ik heel erg blij van. Voix bestaat uit zes nummers, maar het had net zo goed een instrumentale monstertrack van 42 minuten kunnen zijn. De drummer speelt heerlijk jazzy, terwijl de bassist juist hele stevige constante kronkelende lijnen speelt, de gitaarpartijen zijn echt sfeermakers, heel mysterieus en ongrijpbaar bij vlagen, maar heerlijk om naar te luisteren.

avatar van itchy
Supertof dit zeg! Lekkere dynamische noisy beukmuziek! Bevalt me nog beter dan de voorganger, wat ook al een sterke plaat was. Ik hoor hier ook wel iets van een Don Caballero in.

avatar van Paap_Floyd
Het begin van IV doet me denken aan Marco Borsato's 'Ik leef niet meer voor jou' :/

avatar van itchy
Au. Had dat nou niet gezegd...

avatar van korenbloem
Paap_Floyd schreef:

Haha. Deed het mij ook aan denken.

Maakt de plaat niet minder sterk