Ólafur Arnalds & Nils Frahm - Trance Frendz (2016)

IJsland / Duitsland

5. 00:26 (5:52)
  6. 01:41 (4:09)
  7. 03:06 (5:02)
avatar van meneer
Mooie muziek voor één van de laatste zondagochtenden van een afsluitende winter..

avatar van Supersid
Bij de intimiteit van een hoofdtelefoon is dit toch weer magisch...

avatar van Gladius
vooral de eerste twee nummers en het laatste vind ik ongelooflijk mooi. zal wel door Frahm's piano zijn wellicht, daar kan ik uren naar luisteren.
het midden -iets experimenteler?- kan me minder boeien, al blijft de muziek die ze maken wel uniek natuurlijk.

Misterfool
Verdomd mooi album. Kleine en breekbare muziek voor in de late uurtjes. Het duurt even voordat het album op gang komt, maar vanaf het 3de nummer is het toch echt volop genieten geblazen(hoewel de eerste twee nummers ook verre van slecht zijn,hoor.)

avatar van andnino
Een bijzonder album. Ik heb het idee dat er op Trance Frenz, anders dan met veel van de albums die ik luister in dit en in andere genres, echt goed is nagedacht over de structuur. Er zit een hele duidelijke lijn in, en daardoor valt bijvoorbeeld 23:52, dat qua genre echt heel iets anders is, perfect op zijn plek. Ja, je kan het op de achtergrond aanzetten. Maar er zit meer in dan je op het eerste gehoor meekrijgt. Het is waarlijk een minimalistische plaat in die zin: de middelen zijn klein, het effect is groots.

(verwijderd)
Goed nagedacht? Deze plaat is t gevolg van een weekend de studio ingaan zonder idee. Check de docu die op YouTube te vinden is. Bijzonder om deze twee bevriende (geniale) gasten bezig te zien.

Edit: maak daar een nacht van ipv weekend

avatar van andnino
(verwijderd) schreef:

Edit: maak daar een nacht van ipv weekend

Haha oké, dan zal het zijn dat deze heren zo geniaal zijn dat ze in een nacht een beter gestructureerd album kunnen neerzetten dan de meeste artiesten in weken of maanden...

avatar van Paap_Floyd
Zie ook de tracktitels, die wel zullen verwijzen naar het tijdstip dat betreffend nummer tot stand is gekomen?