Bear's Den - Red Earth & Pouring Rain (2016)

Pop / Folk
Label: Communion

1. Red Earth & Pouring Rain (4:52)
  2. Emeralds (4:30)
  3. Dew on the Vine (5:02)
  4. Roses on a Breeze (5:21)
  5. New Jerusalem (4:12)
  6. Love Can't Stand Alone (5:27)
  7. Auld Wives (4:38)
  8. Greenwoods Bethlehem (5:33)
  9. Broken Parable (6:11)
  10. Fortress (5:21)
  11. Gabriel (4:04)
  12. Napoleon (5:26)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijne popmuziek, mooie hoes en heldere productie, en toch... Het gevoel alles al eens eerder gehoord te hebben.
Alle 3 de platen nu in de kast staan en mij bekruipt het gevoel dat alle 3 de albums inwisselbaar zijn met andere bands.
Hun debuut leunde op de sound van Mumford & Sons, bij deze plaat is The War On Drugs dichtbij en hun laatste worp heeft veel weg van Snow Patrol.
Mag de pret overigens niet drukken.
Fijn album met het titelnummer als hoogtepunt, ook het fraaie Broken Parable vind ik erg sterk.

avatar van stoepkrijt
Dit jaar heb ik Bear's Den leren kennen en ben ik direct fan geworden. Red Earth & Pouring Rain is het laatste albuym dat ik van ze leer kennen en in mijn beleving is dit de mooiste. Dit album heeft net wat meer drive en pit dan de andere twee: minder trage, al te veel uitgeklede liedjes en over de gehele linie een wat voller geluid. Het meest stabiele album ook van de drie.

Het titelnummer is een fantastisch voorbeeld van de drive die ik bedoel en die ik zo waardeer, het uptempo Emeralds houdt die drive daarna lekker vast. Het beste deel van dit album vind ik het blok van Auld Wives tot en met Fortress. Die laatste is mijn favoriet. Vooral door de intense en zwaarmoedige sound, maar ook door de hoopvolle trompetklanken op het einde.

avatar van El Stepperiño
Wat is dat laatste nummer toch prachtig. Moest me toch even van het hart. Die blazers die erbij komen, dat had voor mij nog minutenlang mogen doorgaan.

avatar van Roxy6
Broken Parable blijft een van de allermooiste nummers van deze eeuw! Wanneer de zanger inzet is het kippenvel.....

avatar van Shelter
Mooi album, absolute favorieten voor mij zijn Gabriel en Napoleon. Met de eerste de favoriet der favorieten. Als geheel 4.5*