Death Grips - Bottomless Pit (2016)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Third Worlds

1. Giving Bad People Good Ideas (3:07)
  2. Hot Head (4:18)
  3. Spikes (3:05)
  4. Warping (2:54)
  5. Eh (2:52)
  6. Bubbles Buried in This Jungle (2:39)
  7. Trash (2:51)
  8. Houdini (2:44)
  9. BB Poison (3:05)
  10. Three Bedrooms in a Good Neighborhood (3:03)
  11. Ring a Bell (2:26)
  12. 80808 (3:16)
  13. Bottomless Pit (2:54)
En hij is geleaked. Weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Sommige stukken grijpen terug naar de glitchy synths en drumcomputers die we hoorden op Niggas on the Moon. Maar ook de luide gitaren die we op Jenny Death hoorden, zijn weer terug, op het titelnummer bijvoorbeeld. Ook is er een duidelijke mix aanwezig tussen tracks die leunen op catchy hooks, zoals Eh en Trash, en nummers die minder structuur hebben, zoals Hothead.

Ik gun het nog een paar luisterbeurten voordat ik een stem uitbreng.

avatar van Nick_SN
Verrassend gevarieerd, bijna elke track roept iets herkenbaars op van eerdere albums, maar er is ook zeker evolutie en progressie. Giving Bad People Good Ideas is een geniale opener, ik wist even niet wat me overkwam, onvoorstelbaar dat Death Grips nog steeds kan blijven verbazen. Ik zal nog heel wat vaker moeten luisteren voor ik weet wat mijn favoriete tracks zijn, maar er zijn ontzettend veel hoogtepunten. Mijn verwachtingen zijn volledig waargemaakt, en dit valt naar mijn idee in de betere helft van hun discografie. Ben benieuwd of het nog een 5 wordt in de toekomst

bennerd
En ja hoor, na de eerste luisterbeurt ga ik even roepen dat dit de beste Death Grips-plaat sinds Exmilitary is.

Is voor mij nog steeds hun beste album, maakt me benieuwd dus...

bennerd
Het is heerlijk uitgebalanceerd, een mooie samenvatting van alle voorgaande albums. Maar dan net dat tikje beter dan alles na Exmilitary. Met ingehouden spanning tijdens de "rustigere" momenten, die dan de extreme punten harder doen uitkomen. Heerlijk.

Ze laten hier vaak een punkenergie horen die veel punkbands doet verbleken. Hoe de titeltrack erdoor knalt....<3

avatar van niels94
Tuurlijk, de nieuwe Radiohead is tof, maar dit is zonder twijfel de release van het moment waar ik het gelukkigst van wordt. Een van Death Grips sterkste albums! Gefocuste tracks en een knap uitgebalanceerd geheel. Dan weer nietsontziend, dan weer regelrecht pakkend. Dit zou weleens een van de platen van het jaar kunnen worden!

avatar van rolandobabel
ik hoor er veel gabber in terug, dat moet voor amerikanen hip klinken, maar voor mij klinkt dit heel fout,
Jenny Death kan ik een stuk meer waarderen.

avatar van Koen St
Goed Death Grips album, paar hele sterke nummers maar helaas paar nummers die me weinig schelen maar misschien klikken die later wel (ookal heb ik dit album al vaak gehoord), wel 4,5*

Stand:
The Powers That B