ABC - The Lexicon of Love II (2016)

Label: Virgin

1. The Flames of Desire (4:27)
  2. Viva Love (4:14)
  3. Ten Below Zero (3:58)
  4. Confessions of a Fool (3:55)
  5. Singer Not the Song (4:10)
  6. The Ship of the Seasick Sailor (4:41)
  7. Kiss Me Goodbye (4:52)
  8. I Believe in Love (4:42)
  9. The Love Inside the Love (4:12)
  10. Brighter Than the Sun (5:13)
  11. Viva Love [Reprise] (0:55)
avatar van Jumperjack
Een waardige opvolgen voor de Lexicon of Love, maar toch minder mooi dan deel 1, dat valt ook niet te overtreffen omdat het een tijdsdocument is ( voor mij). Maar dit album is heel erg lekker en verdient veel meer aandacht.

avatar van E-Clect-Eddy
Was het al bekend dat de originele nummers van Viva Love en Kiss Me Goodbye al op het album Abacadabra (1991) stonden? (heb net een correctie ingestuurd, stond al op Discogs) Zie de tracklist op streaming sites.

Kwam ik vandaag achter toen ik voor het eerst dat album ging luisteren. Overigens zijn dat veel minder versies dan deze op dit album.

avatar van Jan Wessels
Sinds kort ook dit album van ABC in huis. Na een paar keer draaien constateer ik voor mezelf dat het album verder gaat waar LoL was gebleven maar dan in een iets ander jasje. Fry is alweer wat jaartjes ouder als zanger en ook de productie is anders (maar overigens erg goed). Waar LoL spat van de energie laat LoL II een wat rustiger, bedaarder, geluid horen. Maar de songs zitten nog steeds prima in elkaar en het luistert allemaal lekker weg. 3,5*

vigil schreef:
Ik zeg 9 december De Boerderij in Zoetermeer!

Ik zeg 10 december de Vorstin in Hilversum

avatar van E-Clect-Eddy
Er komt 2 december ook een kerst EP "A Christmas ...with Love" uit met het nummer : A Christmas We Deserve

avatar van Patrick Bruin
Jan Wessels schreef:
Klopt helemaal: qua sfeer is het een vervolg op The Lexicon of Love, muzikaal gezien meer op Alphabet City. Prima comeback!

avatar van DeWP
Lekker in het gehoor liggende liedjes. Heeft op zich niet veel van doen met het originele album uit 1982.

avatar van Patrick Bruin
Rinus schreef:
Het nummer Brighter dan de sun heeft een Alan Parson Projectachtig intro. Het is haast identiek aan een nummer van , ik dacht, het album I robot.

Daarnaast Martin is nog steeds goed bij stem. Hij heeft maar bijster weinig ingeboet wat dat betreft na al die jaren.

Bedoel je 'I wouldn't want to be like you'? Daar heeft het wel wat van weg inderdaad.