R.E.M. - Out of Time (1991)

Label: Warner Bros.

1. Radio Song (4:15)

met KRS-One

2. Losing My Religion (4:28)
  3. Low (4:56)
  4. Near Wild Heaven (3:19)
  5. Endgame (3:50)
  6. Shiny Happy People (3:46)

met Kate Pierson

7. Belong (4:06)
  8. Half a World Away (3:28)
  9. Texarkana (3:40)
  10. Country Feedback (4:09)
  11. Me in Honey (4:06)

met Kate Pierson

avatar van Sandokan-veld
'Half a World Away' is toch wel een echte deep cut, maar mijn sterretjes gaan naar 'Losing My Religion', 'Belong', en 'Country Feedback'. Maar dank voor je gloedvolle woorden over 'Radio Song', die mijn vierde sterretje zou krijgen en die ik altijd wat ondergewaardeerd vind.

avatar van Premonition
Country Feedback, Half a Word Away en Low zijn een drietal van de allerbeste songs die de groep heeft gemaakt, Lange Frans en fakkelzwaaiers kunnen dat niet veranderen.

I need it, I need this.
Het is wel een allegaartje,  maar wel ons allegaartje.
Ik heb ivm die speurtocht weer eens beluisterd en wat is het toch een heerlijke snoeptrommel.
Ook deze krijgt een halfje extra, kan niet anders.

Eens kijken of we tot 6 A4'tjes kunnen komen bij Automatic

avatar van Rudi S
Follow your Dreams zou ik zeggen

avatar van luigifort
We live as we dream alone

avatar van EttaJamesBrown
Rudi S schreef:

Het is wel een allegaartje,  maar wel ons allegaartje.

Zo is het precies! Achteloos mooi.

avatar van luigifort
Ik duik nog ff lekker in Out of Time, 90s R.E.M.
Sowieso merk ik dat ik steeds langer van stof word
Automatic volgt ergens dit weekend

luigifort schreef:

Automatic volgt ergens dit weekend

Luiheid is des duivels oorkussen,ik ga maar even jouw agenda beheren.
Op het einde van deze maand staat er een gh editie op het programma dan zou het handig zijn als deze marathon klaar is zodat wij weten welke liedjes wij moeten toevoegen aan de startlijst

Dat gaat wel lukken

vigil schreef:

Mijn blauwe sterren zijn trouwens voor 3,5 en 7. Ik vrees dat ik daarin de enige ben

Ja, ik moet dit toch aanpassen. Net weer een prachtige live versie voorbij horen komen.

7 gaat er uit en 10 komt er bij.

3, 5 en 10 it is

Ik vind dit album trouwens helemaal niet zo'n extreem allegaartje. Het is wellicht omdat Automatic zo verdomde coherent is waardoor het zo lijkt maar ik vind dat het album als geheel best dezelfde vibe uitstraalt. In ieder geval niet meer of minder dan vele andere albums van deze band.

Nu Endgame er nog uit en Belong terug

avatar van vigil
Het ligt dicht bij elkaar zal ik maar zeggen.

Qua teksten zijn ze ook ongeveer even goed

avatar van luigifort
Belong hoort daar zullen we maar zeggen

avatar van luigifort
Fretless is eigenlijk de enige echt goede originele b side van de band. Jammer wel want ik hou wel van b sides, U2, Prefab Sprout etc hebben er heel veel, maar er zijn ook zat andere bands die er nauwelijks goeie hebben zoals Depeche Mode bv en Simple Minds. Als er iemand is die er meer weet van R.E.M. mag ie het zeggen. Fretless, met Kate Pierson op vocals dus, hoort ook echt op dit album. En ok, het album is perfect zoals ie is, maar waar zouden jullie 'm plaatsen in de tracklist?
Klinkt ms gek, maar ik zou 'm na Shiny Happy People plaatsen. Niet alleen vanwege het prachtige contrast, maar ik vind het ook mooi passen voor Belong en naar de rest van kant B toe...

avatar van steven
staan toch best wel goede b-sides op dead letter office ?

avatar van vigil
Als ik mag gokken zou ik zeggen dat ze vonden dat anders het aandeel van Kate een beetje te groot werd op het album.

vigil schreef:

dat lijkt me heel goed kunnen . Heb OOT gister weer even beluisterd en ik merkte dat ik het aandeel Kate Pierson echt net aan kon handelen. Ik had zelf denk liever gezien dat het bij 1 liedje was gebleven ( me in honey)

avatar van johan de witt
Ik denk dat ze het speciaal schreven voor deze film van Wim Wenders: Until the End of the World (1991) - MusicMeter.nl

Nooit bedoeld als B-side en zeker niet als albumtrack maar later alsnog als dusdanig gebruikt.
Net als een First We Take Manhattan.

avatar van luigifort
This most beautiful song (a takeout from Out of time) was inconveniently buried in the Until the End of the World soundtrack. It resurrected in the second CD of the In Time collection, in whose notes Pete Buck states:

I have no idea why this was left off of Out of Time. In retrospect, I like this a lot better than some of the songs that made the record.

avatar van vigil
Nou dan zijn we daar ook weer van op de hoogte. Is er ook bekend welke nummers die "some of the songs " zijn?

Half a World Away iig uiteraard

luigifort schreef:
Half a World Away iig uiteraard

No Way !

avatar van johan de witt
Me in Honey en Endgame denk ik dat hij op doelt.
Maar hij is maar 1 van de 4.

De plaat had prima 12 songs kunnen hebben, net als de opvolger, dus daar zal het niet aan hebben gelegen

avatar van luigifort
De meerderheid zal gedacht hebben dat t toch niet gepast zou hebben. Ms iets teveel somberte dan of iets te andere feel...of inderdaad teveel Kate. 2 is id precies goed.

Ja en ook nog KRS One.
Iets te veel guest singers misschien.
En iets te veel down op een zo upbeate plaat ws ook, ja.

johan de witt schreef:
Ja en ook nog KRS One.
Iets te veel guest singers misschien.
En iets te veel down op een zo upbeate plaat ws ook, ja.

Precies, met nog een featuring erbij zou het basically een hiphopplaat geworden zijn

Een freestylerap van Ali B had Near Wild Heaven anders wel goed gedaan

avatar van luigifort
Pre of post Voice schandaal?

avatar van Funky Bookie
Eén van de vele pareltjes van R.E.M.
De gasten voegen weinig toe en met Endgame kan ik weinig. Verder heerlijk popplezier.

avatar van Joy4ever
Shiny Happy People moet het vreselijkste nummer ever zijn, haha. Als het intro start krijg ik al een wegtrekker. Verder een vrij aardig album.

avatar van Mjuman
Joy4ever schreef:

Doet het op compilaties altijd goed naast I'm a Barbie Girl

Denk dat cynicus Stipe dubbel lag toen 't voorstelde.