Freddie Mercury - Messenger of the Gods (2016)

Alternatieve titel: The Singles

Label: Mercury

1. Living on My Own [Single Edit] (3:05)
  2. The Great Pretender (3:26)
  3. In My Defence (3:54)
  4. Love Kills (4:30)
  5. Barcelona [Single Version] (4:26)

met Montserrat Caballé

6. Made in Heaven [Single Remix] (4:10)
  7. Time (4:01)
  8. Love Me Like There's No Tomorrow (3:46)
  9. I Was Born to Love You (3:39)
  10. The Golden Boy [Single Edit] (5:15)

met Montserrat Caballé

11. Larry Lurex - I Can Hear Music (3:25)
  12. How Can I Go On [Single Version] (4:02)

met Montserrat Caballé

13. Living on My Own [No More Brothers Radio Mix] (3:41)
  14. Larry Lurex - Goin' Back (3:32)
  15. Let's Turn It On (3:43)
  16. My Love Is Dangerous (3:40)
  17. She Blows Hot and Cold (3:39)
  18. Living on My Own [Julian Raymond Album Mix] (3:38)
  19. Stop All the Fighting (3:20)
  20. Time (3:22)
  21. Exercises in Free Love [Freddie Vocal] (4:00)
  22. Exercises in Free Love [Montserrat Vocal] (4:04)

met Montserrat Caballé

23. The Fallen Priest [B-Side Edit] (2:57)

met Montserrat Caballé

24. Overture Piccante (6:40)

met Montserrat Caballé

25. Love Kills [Wolf Euro Mix] (3:27)
avatar van SemdeJong
Op 5 september zou Mercury 70 geworden zijn. In dit kader komt de 7e verzamel plaat uit. Knap gedaan want Mercury heeft twee solo lp's op zijn naam staan.

avatar van Bartjeking
Dit gaat inderdaad nergens over. Ben groot fan van de man, maar dit laat ik in de bakken liggen. Zelfs het artwork is overbodig. Kan me ook niet voorstellen dat je hier het grote publiek mee bereikt. Misschien voor de nieuwe fans een mooie eerste kennismaking, maar je kunt beter gewoon de soloalbums kopen.

avatar van vigil
Hij heeft in principe maar 1 echt solo album uitgebracht. Mr Bad Guy uit 1985, het Barcelona album is een klassiek duetten album. Mr. Bad Guy plus de oudere verzamelalbums zijn niet meer leverbaar dus op zich wel te begrijpen dat er weer eens iets leverbaar is.

Met die 2 albums mis je overigens wel zijn 2 beste solonummers namelijk Time en vooral In My Defence die hier wel op staan. De meeste b kantjes staan wel op luxe boxsets e.d. maar niet zoals hier keurig achter elkaar.

avatar van Brunniepoo
Ik begrijp dat er in totaal 25 singles van Freddie Mercury zijn verschenen? Best veel...

avatar van vigil
nee, cd 1 de singles en op de 2de cd de b kantjes.

avatar van hydex
Ja leuk voor nieuwe luisteraars, maar dit album voegt niks toe.

avatar van no xqqq
Guide me home/How can i go on aan elkaar is het mooiste wat hij solo heeft gedaan. Dat is hier niet herhaald. Jammer!

avatar van meneer
Bijzonder nummer. Zitten excerpts bij van "The Golden Boy" (van, mede, dit album) en “When This Old Tired Body Wants To Sing”

Little Freddie Goes to School - YouTube Ik vind het een mooi nummer !

Voor meer info: Press Release: 'Little Freddie Goes To School' Single - queenonline.com

avatar van SemdeJong
Of dit album iets toevoegt is natuurlijk te betwisten. Freddie Mercury heeft in mijn ogen prachtige muziek gemaakt wat inmiddels voor de zoveelste keer als een compilatie is uitgebracht. Als je nog geen of weinig solo materiaal hebt, dan is dit een prima aanvulling. Duidelijk is dat het materiaal wel opgepoetst is. Alleen dit al is voor de liefhebber een goede reden om ook deze uitvoering in je bezit te hebben.

avatar van Slowgaze

avatar van goldendream
Slowgaze schreef:
Iedereen weet dat de echte Boodschapper van de Goden natuurlijk Kanye West is.

Ik apprecieer je gevoel voor ironische humor.

avatar van Bosdavid
Slowgaze schreef:
Iedereen weet dat de echte Boodschapper van de Goden natuurlijk Kanye West is.

Zeker en niemand brengt Zijn lied beter dan Yé.