Courtney Marie Andrews - Honest Life (2016)

Folk
Label: Loose

1. Rookie Dreaming (3:27)
  2. Not the End (2:26)
  3. Irene (3:46)
  4. How Quickly Your Heart Mends (3:45)
  5. Let the Good One Go (2:51)
  6. Honest Life (4:14)
  7. Table for One (3:59)
  8. Put the Fire Out (3:39)
  9. 15 Highway Lines (4:22)
  10. Only in My Mind (4:10)
avatar van fabrice
Table for one, prachtig! ?

Lura schreef:
Heb dit album minimaal 50 keer (waarschijnlijk meer) beluisterd.

Da's dan bijna een werkweek. Doe je dat met alle releases die je goed vindt?

avatar van Lura
dix schreef:

Da's dan bijna een werkweek. Doe je dat met alle releases die je goed vindt?

Wat denk je zelf?!

Wat denk je zelf?!

Dat zoiets alleen mogelijk is zonder baan en met weinig slaap ..

avatar van E-Clect-Eddy
... ik ben misleid. Dit heeft veel meer te doen met Country dan met Folk. Genre zou aangepast moeten worden... zie Discogs.

In het begin nog niet zo storen voor mij maar als ik bij 15 Highway Lines kom dan krijg ik al de neiging om te skippen met name omdat nu de stem begint te irriteren. Nasale huilerige Country kan ik maar een paar nummers van verdragen.

avatar van Lura
dix schreef:

Dat zoiets alleen mogelijk is zonder baan en met weinig slaap ..

Dit album is al in zes maanden geleden uitgekomen in Amerika en was vorig jaar één van de drie meest gedraaide albums. Ook toen ik een zeer drukke baan had, had ik ook altijd genoeg tijd om muziek te luisteren.

Lura schreef:

Daarom vroeg ik ook of je dit doet met alle releases die je goed vindt. Maar kennelijk is Honest Life een uitzondering.

Ik heb een paar duizend platen, maar ik denk dat ik alleen de 7" Waterloo van Abba meer dan 50 keer gedraaid heb

avatar van Zwaagje
Zie tot mijn verbazing dat ik nog geen stem heb uitgebracht. Er komt ook zoveel mooie muziek uit; niet bij te houden.
Wat betreft dit album......ik herken de schoonheid; alles staat er kristal helder op en een mooi helder stemgeluid. Ik moet hier persoonlijk wel voor gaan zitten en in de stemming zijn. Dat doe ik af en toe......4* voor een mooi album wat niet altijd aan mij besteed is.

avatar van Zwaagje
Soms duurt het blijkbaar een tijd voor "het kwartje valt" en moet een mens even uit de comfort zone. Maar uiteindelijk heb dan wel wat....prachtige plaat en stem verhoogd!

Rudi1984 schreef:

Ja, die heb ik al gepreordered. Ik bedoel haar vorige vijf albums, hopelijk zijn die ook nog ergens te koop voor niet al te veel geld.

Echt?! Heb vandaag nog zitten kijken en dacht dat ze alleen in Engeland optreedt. Heb je een linkje naar de data?

Inmiddels ook kleine zaal Paradiso zaterdag 9 september.

avatar van Fingertippie
Album net in huis.
Bij beluisteren komen Joni Mitchel maar ook recenter Samantha Crain voorbij.
Geweldige stem.

avatar van Gretz
Gisteren in Doornroosje gezien. Erg onder de indruk van haar beeldschone stem en de wondermooie liedjes (waaronder Table for One en Honest Life). Mijn favoriet is de nieuwe single Near You, die waarschijnlijk op het eerstvolgende album zal verschijnen.

Gretz schreef:

April in bitterzoet....

avatar van fabrice
‘Near You’ heb ik als single gekocht, met ‘Sea Town’ op kant B.

Courtney Marie Andrews - Sea Town / Near You (Vinyl) at Discogs

avatar van Gladius
Zwaagje schreef:

Yep. Ze zwerft ook al enige tijd rond in m'n spotify collectie, nooit echt veel aandacht aan besteed, en nu na een echte luisterbeurt is het kwartje gevallen. Althans wat dit album betreft, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze nog wel mooie albums heeft gemaakt.
How Quickly Your Heart Mends & Table for One zijn voorlopig de uitschieters.
Zo'n stem + simpele maar trefzekere teksten + vleugje country (steel guitar!!) = verkocht. Ik heb er weer een favoriet bij denk ik.
Wat 'n leuk gevoel toch hé, net een nieuwe artiest ontdekt hebben, en dan blijkt dat er nog een aanzienlijk onontgonnen oeuvre op je ligt te wachten. =)

avatar van Zwaagje
Gisteren was ik getuige van een indrukwekkend optreden van deze dame. Daar stond ze dan.....alleen met haar gitaar en stem. Het had een betoverende uitwerking op de zaal waar het tijdens de nummers muisstil was. Iedereeen hield bijna letterlijk de adem in. Dit album al een tijd niet gehoord, maar daar had ik vanavond zin in vanavond en na zo'n optreden komt die extra binnen.