Las Aves - Die in Shanghai (2016)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Cinq 7

1. Leo (3:20)
  2. First Aid Blanket (2:39)
  3. Die in Shanghai (3:46)
  4. N.E.M (3:21)
  5. Heartbeats (3:22)
  6. Perfect Mess (3:14)
  7. Perfect Mess, Pt. II (1:18)
  8. Blue (3:13)
  9. Gasoline (3:55)
  10. Lioness (3:24)
  11. I Dreamed (3:39)

met Olivia Merilahti

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Leuke plaat tenminste de drie singles die ik heb gehoord, Wolf Alice meets Chvrches

avatar van E-Clect-Eddy
Blue en Gasoline met Electro en Oriëntaalse neigingen vind ik wel wat. Zie dat ze voor 5 nummers een video hebben... alleen Lioness mag er niet op.

Vooral de tweede helft bevalt wel wanneer het tempo iets om laag gaat en er wat andere invloeden in vermengd worden.

CHVRCHES hoor ik er niet echt in terug.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Moest ik aan denken bij Die in Shang Hai

avatar van E-Clect-Eddy
DjFrankie Heb even de EP L.A. (2015) erbij gepakt, die heeft precies de nummers die ik het leuks vind bij elkaar.

avatar van 123poetertjes
Leuk dat ie nog wordt opgepikt! Hij is inderdaad heel fijn. Van de zomer met name het titelnummer veel gedraaid, daarna de plaat een beetje uit het oog verloren totdat het samenstellen van mijn jaarlijstje begon. Inmiddels is het kwartje defitnitief gevallen en staat ie stevig in mijn topvijf van 2016.
Chvrches was ook mijn eerste associatie, al vind ik dit wel een stukje spannender, eigenzinniger en daarmee ook verslavender. Het is ook geen verrassing dit dit weer uit Frankrijk komt.