Placebo - A Place for Us to Dream (2016)

Alternatieve titel: 20 Years of Placebo

Label: Elevator Lady

1. Pure Morning [Radio Edit] (3:58)
  2. Jesus' Son [Radio Edit] (3:19)
  3. Come Home (5:09)
  4. Every You Every Me [Single Version] (3:34)
  5. Too Many Friends (3:34)
  6. Nancy Boy [Radio Edit] (3:19)
  7. 36 Degrees [2016 Version] (4:53)
  8. Taste in Men [Radio Edit] (4:00)
  9. The Bitter End (3:11)
  10. Without You I'm Nothing (4:11)

met David Bowie

11. English Summer Rain [Single Version] (3:10)
  12. Breathe Underwater [Slow Version] (5:28)
  13. Soulmates (3:06)
  14. Meds (2:54)

met Alison Mosshart

15. Bright Lights [Single Version] (3:31)
  16. Song to Say Goodbye [Radio Edit] (3:53)
  17. Infra-Red (3:15)
  18. Running Up That Hill (5:10)
  19. B3 [Radio Edit] (3:53)
  20. For What It's Worth (2:51)
  21. Teenage Angst (2:41)
  22. You Don't Care About Us [Radio Edit] (3:51)
  23. Ashtray Heart (3:38)
  24. Broken Promise (4:13)

met Michael Stipe

25. Slave to the Wage [Radio Edit] (3:46)
  26. Bruise Pristine [Radio Edit] (3:00)
  27. This Picture (3:33)
  28. Protégé Moi (3:15)
  29. Because I Want You [Redux] (4:19)
  30. Black-Eyed (3:47)
  31. Lazarus (3:24)
  32. I Know [2008 Version] (5:03)
  33. A Million Little Pieces [Radio Edit] (3:45)
  34. Special Needs [Radio Edit] (3:29)
  35. Special K (3:49)
  36. Loud Like Love (4:26)
avatar van E-Clect-Eddy
Luister niet zo vaak meer naar Placebo, kans voor een nieuwe kennismaking, in elk geval met de nummers die ik nog niet of nauwelijks ken. En dit behoorlijk uitgebreid overzicht lijkt me daar uitermate geschikt voor.

Ik luister er ook niet veel meer naar. Dit album is mooi voor op mijn iPhone. Voldoet prima.

avatar van Cannabooze
E-Clect-Eddy schreef:
Luister niet zo vaak meer naar Placebo, kans voor een nieuwe kennismaking.

In dat geval kan ik je ook het MTV Unplugged album van vorig jaar aanraden.
Daarmee heeft de band mij weer volledig tot zich weten te trekken.

avatar van Cannabooze
Voor een kennismaking of herkansing is dit compilatie-album ter ere van 20 jaar Placebo een dikke aanrader!
Wat is die album-cover toch bloedmooi!

avatar van hidalgo
superband volg ze al jaren jammer dat ik niet hoger kan dan 5 hier morgen ff een klacht in dienen

avatar van Johnny Marr
Battle for the Sun ontbreekt wel, jammer.

avatar van CWTAB
Enkel singles en wat rarities die hierop staan... pakweg 20 Years staat er ook niet op (was ook een single nochtans)

Ik rond deze toch wel erg goede compilatie van 20 jaar Placebo naar boven af vanwege de nu al iconisch genoemde cover (van de riots in Vancouver rond de Stanley Cup in 2011), het prachtige 32-page hardcover book erbij en de gastbijdragen van David Bowie, Alison Mosshart & Michael Stipe. Er staan ook mooie foto's met Bowie en Stipe in het boekje. Die collage is trouwens erg origineel gemaakt. Ook de 2 nieuwe songs zijn echt goed.

Ik heb de meeste albums en vind het daarom ook wel eens prettig om vlot de singleversies achter elkaar te horen. Bovendien past er zo ook lekker veel op. Het is inderdaad wat vreemd dat ze juist 20 Years op hun 20 jarig jubileum achterwege hebben gelaten: die staat echter weer wel op de Placebo Life's What You Make It EP (ook zo'n mooie cover) in 2 versies. Ook mis je altijd een aantal sterke albumtracks, hoewel er wel degelijk een paar opstaan. Maar deze compilatie is toch echt geslaagd en dus letterlijk heel mooi gemaakt. Zo doe je dat.

avatar van Johnny Marr
Tja, nu je het zegt, 20 Years ontbreekt hier. Slaat nergens op.

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:
Tja, nu je het zegt, 20 Years ontbreekt hier. Slaat nergens op.

A place for us to troll...

avatar van Soulmates
Gewoon een top verzamelalbum van Placebo. Bevat onder andere vernieuwde versies van 36 Degrees en I Know, en natuurlijk het heerlijke oudere materiaal.
Naar mijn mening een goed vervolg op het eerder uitgebracht Once More With Feeling.

avatar van Elbow
Jammer dat het mega prachtig nummer 'Burger Queen' er niet opstaat...

avatar van coldwarkids
Wat me opvalt is dat de single Twenty Years hier niet op staat. Is sowieso raar als je weet dat Placebo 20 jaar bestaat en dat het ook op hun vorige Greatest Hits staat.

coldwarkids schreef:

Je moet wel de berichten vlak boven je lezen natuurlijk.

Overigens staat hier naast mij de Vinyl EP Life's What You Make It, de tweede release rond hun 20 jarig bestaan en daar staat 20 Years in 2 versies op.

avatar van coldwarkids
Oeps ! Oh oké dus ze hebben er wel degelijk op gelet tijdens hun 20 jarig bestaan!

Ik was gisteren bij het ijzersterke concert van Placebo in de Ziggo Dome in het kader van hun 20 jarig bestaan. Dit album was er ook te koop als limited 4LP Boxset. Niet alleen is het een prachtige stoffen box met fantastisch artwork, maar het geluid van de LP's is ook geweldig.

Ik vind dat in de cd's teveel bassen in de mix zitten en dat er wat loudness war in zit. Daar kan je wat aan doen met je installatie, maar echt tevreden was ik niet met het geluid. Voor deze LP's is duidelijk gebruik gemaakt van de vinyl mixes die er waren en dat klinkt een stuk beter.

MW Flevoland
Erg mooie, toch wel redelijk complete verzamelaar van deze band. En bedoel dat laatste dat er volgens mij nooit een verzamelaar exact aansluit op jou smaak/favo nummers. Maar lig ik niet wakker van, ik draai deze maar al te graag. Een 4,5 is het zeker waard.

avatar van kaztor
Johnny Marr schreef:
Battle for the Sun ontbreekt wel, jammer.

Twenty Years schittert ook door afwezigheid.

Verder vind ik het ook een band waarbij een chronologische opstelling het beste werkt. Dat is hier (helaas) niet aan de orde.