Metallica - Hardwired... to Self-Destruct (2016)

Label: Blackened

1. Hardwired (3:09)
  2. Atlas, Rise! (6:28)
  3. Now That We're Dead (6:59)
  4. Moth Into Flame (5:50)
  5. Dream No More (6:29)
  6. Halo on Fire (8:15)
  7. Confusion (6:43)
  8. ManUNkind (6:55)
  9. Here Comes Revenge (7:17)
  10. Am I Savage? (6:30)
  11. Murder One (5:45)
  12. Spit Out the Bone (7:09)
  13. Lords of Summer * (7:09)
  14. Ronnie Rising Medley * (9:03)
  15. When a Blind Man Cries * (4:35)
  16. Remember Tomorrow * (5:50)
  17. Helpless [Live] * (3:08)
  18. Hit the Lights [Live] * (4:07)
  19. The Four Horsemen [Live] * (5:19)
  20. Ride the Lightning Live [Live] * (6:56)
  21. Fade to Black [Live] * (7:24)
  22. Jump in the Fire [Live] * (5:13)
  23. For Whom the Bell Tolls [Live] * (4:32)
  24. Creeping Death [Live] * (6:43)
  25. Metal Militia [Live] * (6:07)
  26. Hardwired [Live] * (3:30)
totale tijdsduur: 1:17:29 (2:37:05)
avatar van trebremmit
Er staan wel veel nummers op die aan de Load periode doen denken.

avatar van Kronos
Toen zat er ook nog altijd metal in hun muziek.

avatar van trebremmit
Vind ik niet, Load en Reload vind ik weinig met metal te maken hebben.

Op Hardwired vind ik rock ook overheersen, uitgezonderd een aantal nummers die echt metal zijn.
Death Magnetic vind ik dan weer meer metal dan dit album.

avatar van Kronos
Lijkt me toch een afwijkende mening. Op Discogs en Wiki is dit gewoon een (thrash) metal album.

James is wat melodieuzer gaan zingen sinds Load. Maar melodie maakt metal nog geen rock.

avatar van DeftonesJP
Dit is muzikaal best een lekker album maar zanger James spuugt met name clichés in zijn microfoon. Dat is jammer maar het is wel fijn dat Metallica dit nog in zich heeft. Als de heren er volgende keer nog een paar tandjes bij kunnen zetten dan kan het weleens een hele fijne plaat op gaan leveren. Tot die tijd is dit best een lekker plaatje.

avatar van Heer Hendrik
Remember Tomorrow, leuk geprobeerd, maar haalt het bij lange na niet vergeleken met het origineel van Iron Maiden

Verrassend goed! Gelukkig want ik was wel een beetje klaar met Metallica nav St Anger en die Load en Reload rotzooi.
Jammer dat er gekozen is voor zo veel nummers, want er staan ook echt zeer matige nummers op zoals Now we-re Dead, Halo on Fire, Am I savage en Murder One. Had die eraf gedaan en het was een dikke 4 geworden. Ook de extra CD bevat alleen maar gave songs en covers. Metallica is weer terug (bij mij)!