R.E.M. - In Time (2003)

Alternatieve titels: The Best Of | 1988-2003

Label: Warner Bros.

1. Man on the Moon (5:14)
  2. The Great Beyond (5:07)
  3. Bad Day (4:07)
  4. What's the Frequency Kenneth? (4:01)
  5. All the Way to Reno (4:45)
  6. Losing My Religion (4:29)
  7. E-Bow the Letter (5:26)

met Patti Smith

8. Orange Crush (3:52)
  9. Imitation of Life (3:58)
  10. Daysleeper (3:40)
  11. Animal (4:02)
  12. The Sidewinder Sleeps Tonite (4:08)
  13. Stand (3:12)
  14. Electrolite (4:07)
  15. All the Right Friends (2:48)
  16. Everybody Hurts (5:18)
  17. At My Most Beautiful (3:36)
  18. Nightswimming (4:18)
  19. Pop Song '89 [Acoustic] * (2:58)
  20. Turn You Inside-Out [Live] * (4:18)
  21. Fretless * (4:51)
  22. Chance [Dub] * (2:34)
  23. It's a Free World Baby * (5:13)
  24. Drive [Live] * (4:01)
  25. Star Me Kitten * (3:31)

met W.S. Burroughs

26. Revolution * (3:05)
  27. Leave [Alternative Version] * (4:43)
  28. Why Not Smile [Alternative Version] * (3:02)
  29. The Lifting [Demo] * (5:21)
  30. Beat a Drum [Demo] * (4:28)
  31. 2JN * (3:27)
  32. The One I Love [Live] * (3:25)
  33. Country Feedback [Live] * (6:18)
totale tijdsduur: 1:16:08 (2:17:23)
avatar van thetinderstick
Tja verzamelaars zijn altijd moeilijk te beoordelen. De meest succesvolle tracks worden wel verzameld waardoor het een mooie introductie is voor de mensen die nog niet zo bekend zijn met REM, maar de sfeer van de afzonderlijke albums gaat zo natuurlijk wel verloren. Bovendien kun je eeuwig discussieren over de tracklist. Waarom staat bijvoorbeeld 'Drive' er niet op, en 'All The Way To Reno' of 'All The Right Friends' wel? Ik heb em vooral aangeschaft voor disc 2. Een leuk hebbedingetje, al is het zeker geen ultieme bsides cd, daarvoor ontbreken er teveel dingen.

avatar van Gert P
Eddie schreef:
Oke, de echte echte fan zit er inderdaad niet op te wachten, dus de doelgroep (= Mensen die R.E.M. wel leuk vinden maar geen ras echte fan) zal Die nummers niet missen Shiny Happy People ken ik noch maar 'Drive' en 'Bang And Blame' ken ik ook niet, en ik mis ze ook niet.

heb juist deze voor de dvd-a versie gekocht en dan om de succesvolste nummers er op te hebben.

avatar van jovad
Deze verzamelaar luistert makkelijk weg, en is een ideale reisgenoot voor in de auto maar omdat het repertoire van REM zo groot is en zo kwalitatief sterk, is er -denk ik- een nood aan een dubbelcd waarin de warnerperiode iets uitvoeriger bekeken wordt. Deze verzamelaar is namelijk verre van compleet.

Wat ik mis? Drive, Bang & Blame, Walk Unafraid, Lotus, Shiny happy people, Near wild heaven,...

avatar van LucM
Vele nummers van R.E.M. had ik al op hun reguliere albums, maar als R.E.M.-fan wil ik natuurlijk alles hebben en kocht ik dit vooral vanwege CD2, al staan er op CD1 ook enkele nummers die niet op een regulier album staan (The Great Beyond bv.).
Alleen al voor de song "Losing My Religion" verdient R.E.M. een standbeeld, maar de andere nummers zijn ook klasse.
Van CD2 vind ik vooral de akoestische versie van "The One I Love" (het nummer waarmee ze bekendheid kregen) en het prachtige "It's a Free World Baby" interessant. "Revolution" (afkomstig uit een Batman-film) vind ik minder geslaagd, te simpel en te weinig melodieus naar R.E.M.-maatstaven.
Al had ik het vrij onbekende "I Walked with a Zombie" dat op ook geen enkel album staat er ook op gewild. Niet dat ik dat nummer fantastisch vond, maar het was een pure nonsens-nummer, afwijkend van hun oeuvre.

avatar van FunkStar
Gisteren gekocht bij de Van Leest voor 5 euro. Maar toch vind ik het geen goeie verzamelaar! Er ontbreken een aantal singles waaronder Drive, Shiny Happy People, Bang & Blame en The One I Love. Maar toch wel leuk voor de heb zeg ik dan maar

Nou, Funkstar, 5 euro en dan toch een beetje klagen dat er een paar (2!!!) niet opstaan Dan moet je de tweede cd maar eens luisteren. Die is geweldig en daar staat the One I Love (live) op. Je junt niet helemaal voor niks op de eerste rij ztten.

avatar van Snakeskin
goed verzamelalbum

avatar van hpdewin
R.E.M. heeft hier wel veel lekkere nummers op, all heb ik wel het ideee dat als je een completer beeld van R.E.M. wil dan mis je hier toch wel wat op maar ik kan me vergissen, en ik heb die extra nummers niet. prima verzamelaar 3,5*

Paulusss
Deze verzamelaar was t geld waard vanwege Bad Day, Great Beyond (beide niet op reguliere albums), All the Way to Reno en E-bow the Letter (beide op albums die ik niet had).

Drive had er - zoals hier wordt gezegd - zeker op gemoeten. Een van de beste nummers van R.E.M.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
LucM schreef:
Als fan moet je de soundtrack van "Man On The Moon" toch in huis hebben aangezien naast "The Great Beyond" ook de score van hun hand is?

Ik heb die soundtrack ook daarvoor in huis.

avatar van Memmah
Ben geen rasechte fan van R.E.M. maar dit album is zeerzeker mijn favoriet, mijn nummer 1 album. Ik wil zeker meer naar R.E.M. luisteren en dit album is denk ik het perfecte begin om mijn interesse in R.E.M. verder te stimuleren.

PriestMaiden
Ben ook geen fan van R.E.M. maar ze hebben prima nummers, dus heb ik deze cd/dvd aangeschaft. Man On the Moon, Bad Day, What's the Frequency Kenneth?, Losing my Religion en Orange Crush zijn mijn favoriete nummers. Ook mis ik Drive en Happy Shiny People.

avatar van jacobz
Geweldige CD, al ontbreken er nog voldoende nummers, zelfs met het extra materiaal erbij.

Dit is eigenlijk het enigste wat ik luister van R.E.M. Bij de normale CD's zitten er altijd wel wat mindere nummers tussen, bij deze is het een en al genieten geblazen.

avatar van Snakeskin
welke albums luister jij dan en welke nummer vindt jij minder?

avatar van jacobz
Van Green tot Up. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat er op Automatic for the people weinig mindere nummers staan. Maar dit komt misschien ook omdat ik fan ben van de wat ''rustige'' nummers van deze band.

avatar van musician
Geen slechte nummers op dit vrij rustige en boeiende overzicht van REM.

De vraag is altijd, doet een compilatie als deze er nog toe, als alle nummers zijn terug te vinden in het prachtige oeuvre van deze band. Moet je dan niet liever alle cd's er van kopen (of downloaden).

Ik betrap mij er op dat dit overzicht van hun carriere in mijn top 3 staat van de meest gedraaide REM cd's. En dan heeft het uitbrengen er van toch een belangrijke functie.

Ach, het schone E-bow the letter dat nog een extra glans krijgt door de aanwezigheid van Patti Smith. Een vrouw aan wie ze schatplichting zijn, volgens REM zelf.

Nu ze er mee zijn gestopt, willen ze misschien wel een tijdje deel gaan uitmaken van de begeleidingsband van Patti Smith en samen een mooi album met haar maken. Daar zou je mij nu helemaal warm voor krijgen...

In de auto terug van vakantie deze verzamelaar vol verwachting opgezet, maar ergens valt hij mij nu toch wat tegen. Natuurlijk staan er flink wat goede tot geweldige songs op, maar er staan ook een aantal nummers op die ik inmiddels in 2014 wel aardig vind en niet meer dan dat. Natuurlijk ontbreken er een paar, maar in dit geval is dat toch wat ernstiger. Want hoe kunnen bijvoorbeeld Drive, The One I Love & Country Feedback niet op de basis cd staan? Die nummers bijvoorbeeld voor het matige All The Right Friends, Animal & Stand zou al flink schelen. En wat je ook ziet op de bonus cd: daar is een aantal maal begrijpelijkerwijs gekozen voor de live uitvoeringen. Dan klinkt R.E.M. vaak toch nog even een stukje beter. Mijn advies: combineer cd 1 met het beste van de bonus cd en dan pas heb je R.E.M. In Time, The Best of 1988-2003. Mijn cijfer is dan ook voor de basis cd

Dit is wat ik van cd 1 en de bonus cd samen heb gemaakt en wat ik dan wel met 4,5* waardeer:

Man on the Moon (5:14)
Bad Day (4:07)
What's the Frequency Kenneth? (4:01)
Losing My Religion (4:29)
E-bow the Letter (5:26)
Imitation of Life (3:58)
Daysleeper (3:40)
The Sidewinder Sleeps Tonite (4:08)
Electrolite (4:07)
Everybody Hurts (5:18)
At My Most Beautiful (3:36)
Nightswimming (4:18)
Turn You Inside-Out [Live] * (4:18)
Fretless * (4:51)
Drive [Live] * (4:01)
Beat a Drum [Demo] * (4:28)
The One I Love [Live] * (3:25)
Country Feedback [Live] * (6:18)

Het laatste nummer is het beste nummer.

avatar van thetinderstick
west schreef:

Tja 'The One I Love' is van voor 1988. Drive ontbreekt inderdaad helaas. Country Feedback had er inderdaad op gemogen, maar was geen single.

Als aanvulling zou je 'And I Feel Fine.. the best of 1982-1987' kunnen aanschaffen. Maar de beste en meest complete verzamelaar blijft toch 'Part Lies, Part Heart, Part Truth, Part Garbage 1982-2011', al staat ook daar geen Drive op.

Ik keek even terug bij die laatste en daar staan wij vlak boven elkaar vermeld.
Je hebt gelijk, die is een stuk beter, maar ook daar geen Drive inderdaad.

Ik had overigens In Time meegenomen, omdat dat 1 cd was en vanaf 1988. Alleen dus niet zo goed samengesteld.

avatar van rkdev
Redelijk verzamelalbum van R.E.M.. Niet dat de nummers niet goed zijn (dat zijn ze namelijk allemaal wel), maar het ontbreken van nummers als 'Drive', 'Shiny Happy People' en 'Bang and Blame' maakt 'm niet compleet. Wel staat er 1 compleet nieuw nummer op ('Animal'), staan er twee nieuwe opnames van oude nummers die nooit verschenen waren op ('Bad Day' en 'All the Right Friends') en bevat het de hit 'The Great Beyond' van de Man of The Moon-soundtrack (in de complete versie). Voor fans is de 2-cd versie een aanrader, al was het alleen maar voor het fantastische 'Fretless' dat gewoon op Out of Time had moeten staan.

avatar van dazzler
Voor 2 euro op de kop getikt in een kringloopwinkel.

Vond het altijd al een gedurfde verzamelaar met maar één track uit "Out of Time".

Maar het onding zelf heet dan natuurlijk ook "In Time".

avatar van Silky & Smooth
Geweldige verzamelaar met vrijwel alleen maar echte hoogtepunten. Toch moet ik zeggen dat ik (net als velen) nummers als Shiny Happy People en Drive wel mis op dit album. Bad Day vind ik dan wel weer een geweldig nummers. Zelfs één van mijn favoriete nummers van R.E.M.

avatar van harm1985
Behalve wat singles en het album Reveal kende ik R.E.M. maar amper toen ik deze cd kocht. Dus dit was mijn formele introductie met hun oeuvre. Kwam er pas later achter dat er nog een heel decennium muziek voor zat die me eerlijk gezegd beter bevalt dan hun WB tijd. Helaas pas veel te laat op waarde geschat. Nu is het te laat om ze live te kunnen zien.

Deze CD veel gedraaid in de trein onderweg naar de TU en later in de auto.

avatar van MIAB
Fijne verzamelplaat. En luistert inderdaad lekker weg. Man on the Moon is een heerlijk begin van deze verzamelaar.

avatar van HansVon
Ik ben een echte R.E.M. fan geworden ! Pas 3 reguliere albums in mijn bezit ; deze kwam gratis binnen. Bevestigd de klasse!
Wat is de zang toch mooi !

avatar van harm1985
HansVon; dit was mijn eerste R.E.M. album. Ben pas veel later de rest van hun albums gaan beluisteren (vorig jaar) eigenlijk zijn alle albums tot aan 92 (dus inclusief hun IRS werk) goud en Monster en New Adventures in Hi Fi ook erg goed.

avatar van vielip
Onlangs voor een schappelijk prijsje op vinyl gekocht. Heb de band nooit echt fantastisch gevonden eerlijk gezegd. Maar hun singles vond ik altijd wel lekker weg luisteren. Dus tja, dan ligt een verzamelaar voor de hand. Deze dus. Voor mij is dit een vrij aardige verzamelaar. Al baal ik ook (zoals meerderen zo blijkt hierboven) dat Drive, Shiny happy people, The one I love en Bang & blame ontbreken. Al vind ik die laatste ook weer niet super erg.

avatar van EttaJamesBrown
vielip schreef:

Alles van begin jaren 80 mist. Toen nog bij I.R.S. Laat dat nu net de mooiste periode zijn. Ook Eponymous op de kop tikken?

avatar van vielip
Dat zou inderdaad een goeie aanvulling kunnen zijn.