Say Yes! (2016)

Alternatieve titel: A Tribute to Elliott Smith

Label: American Laundromat

1. Tanya Donelly - Between the Bars (2:24)
  2. Julien Baker - Ballad of Big Nothing (2:55)
  3. Amanda Palmer - Pictures of Me (3:37)
  4. J Mascis - Waltz #2 (3:00)
  5. Juliana Hatfield - Needle in the Hay (4:13)
  6. Yuck - Bled White (3:12)
  7. William Fitzsimmons - Say Yes (2:20)
  8. Tomo Nakayama - Miss Misery (3:17)
  9. Escondido - Waltz #1 (3:26)
  10. Adam Franklin - Oh Well, Okay (2:23)
  11. Jesu / Sun Kil Moon - Condor Ave (3:46)
  12. Waxahatchee - Angeles (3:47)
  13. Lou Barlow - Division Day (2:58)
  14. Caroline Says - No Name #3 (3:22)
  15. Wild Sun - Easy Way Out (2:57)
avatar van Cygnus
Mooi eerbetoon aan Elliott Smith, waarbij op het eerste gehoor de bijdragen van Amanda Palmer, J Mascis, William Fitzsimmons, Adam Franklin en Waxahatchee er bovenuit steken. De originaliteitsprijs gaat naar Jesu en Sun Kil Moon.

avatar van Bill Evans
Eens met bovenstaande user, alleen verruil ik Amanda Palmer graag voor Julien Bakers versie van Ballad of Big Nothing. Wat een stem heeft die zeg. J Mascis maakt verder wel iets heel bijzonders van Waltz #2 en Mark Kozelek praatzingt zich door Condor Ave.

Elliott Smith was zelf ook geen onverdienstelijk coveraar. Deze versie van Nico's These Days mag er ook best zijn.