Suffocation - Suffocation (2006)

Label: Relapse

1. Oblivion (0:40)
  2. Abomination Reborn (3:33)
  3. Redemption (5:24)
  4. Bind Torture Kill (5:44)
  5. Misconcieved (3:35)
  6. Translucent Patterns of Delirium (3:31)
  7. Creed of the Infidel (4:23)
  8. Regret (3:51)
  9. Entrails of You (4:21)
  10. The End of Ends (4:14)
  11. Prelude to Repulsion (4:58)
bennerd
Ik ben deze klassebak momenteel aan het beluisteren, en ik zit aan Redemption. Er zijn nog een pak nummers te gaan, maar tot nu toe beukt hij erop los. Nu hopen dat ze dat een hele cd kunnen volhouden.

Charles Manson
en??? Hoe is het afgelopen??

bennerd
Hoe zou je het kunnen zeggen...

Ze staan moeiteloos aan de top van de Death Metal, ze spelen zonder iemand na te willen doen, ze doen gewoon hun eigen ding, en geef ze eens ongelijk.

Een dikke middenvinger naar de commercialiteit, dit album.

Ze beuken er zowat de gehele plaat op los, met daarbovenop heersende grunts, en ze houden je aandacht het hele album vast.

4.5*

Bobiej
Volgens mij moet ik deze dan ook maar op mijn Death Metal speurtocht aandoen, bennerd .

Doen, Bobiej

The Deftone
Heerlijke Death Metal, het beukt er van begin tot eind lekker op los, zonder dat het ergens saai wordt. Lekkere riffjes, en de grunts zijn echt bruut.

avatar van dirkje25
bijzonder strak, goed gespeeld en goed pakkende nummers, geslaagde plaat.

*4,0

avatar van MDV
MDV
Suffocation, een metalband uit New York die wel eens de eer toegewezen krijgt de brutale death metal uitgevonden te hebben. Of ze dat ook daadwerkelijk hebben gedaan weet ik niet zeker, maar ik weet wel zeker dat ze in hun genre zeker niet de minste zijn. Ze vallen op door aparte songstructuren en teksten die eens niet over met mummies neuken en het aanbidden van Satan gaan. Oké, niet alleen maar.

Op dit album doet Suffocation waar het goed in is, beuken met hersens. Het eerste echte nummer van de plaat, Abomination Reborn laat meteen de kracht van de band uit NYC horen. Snel gespeelde ingewikkelde gitaar- en drumpartijen vliegen om je oren en de groffe stem van zanger Frank Mullen gaat er lekker overheen. De eer van beste muzikant van Suffocation gaat wat mij betreft naar drummer Mike Smith, de blastbeat die hij er halverwege Bind Torture Kill tegenaan gooit is misschien wel de beste die er in het hele metalgenre te vinden is. Dit is death metal op z'n best!