John Legend - Once Again (2006)

Soul / R&B
Label: GOOD

1. Save Room (3:56)
  2. Heaven (3:35)
  3. Stereo (4:12)
  4. Show Me (5:01)
  5. Each Day Gets Better (3:49)
  6. PDA (We Just Don't Care) (4:40)
  7. Slow Dance (4:43)
  8. Again (5:04)
  9. Maxine (4:30)
  10. Where Did My Baby Go? (5:07)
  11. Maxine's Interlude (1:52)
  12. Another Again (4:03)
  13. Coming Home (5:04)
  14. King & Queen [Duet Version] * (3:51)

met Mary J. Blige

Relax schreef:
Ik iriteer me alleen lichtelijk aan Heaven, het refrein en die vervelende eentonige drums van Kanye West... voorderest een geweldig nummer naast die kleine iritaties.

Ik vind Heaven ook een vervelend nummer. Zonder die drums op de achtergrond was het waarschijnlijk mooier geweest.

Chriss
Vind dit beter dan zijn eerste, waarop hij nog wat speels overkwam op mij, hier is hij naar mijn mening wat serieuzer. Muzikaal natuurlijk geweldig, ik weet niet wat het is maar ik vind de eerste paar seconden van 'Slow Dance' zo goed. Goed is ook 'Save Room' waar dus bewust geen piano in zit zodat men Legends zangtalent eens apart hoort. CD is ook mooi trouwens, heerlijk simpel.

Favorieten: Save Room, Stereo (heeft echt iets) Each Day Gets Better en Slow Dance

avatar van Hendrix4live
Ik vind deze persoonlijk beter dan zijn vorige plaat. Hier hoor je hem gewoon zonder gastoptredens. Ik zeg niet dat ik daar tegen ben maar ik vind zo zijn songs beter uitpakken. Save Room vind ik een hele goeie opener. De beste ook van de plaat. Daarna volgt als topper Each Day Gets Better en PDA.

t-h-y-$

1 en 2,, 2 covers dus
en volgens mij is degene die hier staat niet de officiele hoes

avatar van melis333
Wel een leuk album.
Ik snap alleen Maxine's Interlude niet. Voegt toch niks toe aan het album?
Verder allemaal wel lekkere liedjes, alleen Coming Home vond ik na een tijdje een vreselijk zeiknummer.

avatar van TheFunkyM
Lekkere liedjes maar een 2,5?

Relax
t-h-y-$ schreef:
1 en 2,, 2 covers dus
en volgens mij is degene die hier staat niet de officiele hoes

Ik heb deze voorkant gewoon ... uit Free Record Shop.

avatar van UmindC
Ik heb die andere, tevens uit de Free Record Shop. Kennelijk zijn er twee verschillende versies, staat de bonus track op jouw versie?

Chriss
Verhoogd naar 5*, dit is voor mij gewoon één van die albums die gewoon perfect zijn.

Misterfool
De enige soulplaat die ik tot nu toe gekocht heb. Toentertijd stond ik nog helemaal aan het begin van muziekverslaving. Ik kan nou wel iets heel flauws zeggen over jeugdsentiment etc etc. Maar eerlijk gezegd vind ik de CD nu mooier dan ooit, veel nummers die ik als 14 jarig jochie nooit trok,vind ik nu juist geweldig. Veel populaire R&B tegenwoordig vind ik behoorlijk plat en plastic. John legend bezit daarentegen zowaar een persoonlijkheid en laat deze volop horen. Heerlijke muziek

avatar van Hedser
Misterfool schreef:

Voor mij geldt precies hetzelfde, behalve dan het feit dat ik de CD vanaf het begin al fantastisch vond, en nog steeds. Heerlijke sound.

avatar van catdog
Wat een onderwaardering hier voor het, naar mijn inziens, beste nummer van het album: "Again".

avatar van Reijersen
catdog schreef:

Zekers ook mijn favoriet!

avatar van principal2000
Mooi album, hoewel mijn voorkeur toch naar zijn debuutplaat uit gaat. Ik kan dit album nu meer waarderen dan het moment wanneer hij uitkwam. Heb hem ook pas onlangs aangeschaft, terwijl ik het album toch heel veel keren had beluisterd. Ik vind deze iets rustiger dan zijn debuut, maar tegelijkertijd iets consistenter qua type nummers.

avatar van Niek
Blijft een prima album. Een stukje volwassener - niet heel gek - dan zijn debuutplaat. Beter ook, mijns inziens. In tegenstelling tot het heel afwisselende (wisselvallige?) Get Lifted is hier gekozen voor één duidelijke sound: mierzoete soulballads. Dat klinkt fout, maar het is dermate goed uitgevoerd dat het onder de juiste omstandigheden heerlijk wegluistert. En laten we eerlijk zijn: ieder hoofd staat wel eens naar zwijmelende nobrainers. Jammer dat John hierna weer met Evolver niet opnieuw durfde vast te houden aan één geluid.

LucM schreef:
Zijn tweede vind ik nog iets beter dan zijn voorganger : een evenwichtig album dat nog meer richting soul gaat, nog wat persoonlijker teksten en nog iets sterkere composities. John Legend kan ook zonder gastartiesten artistiek geheel op eigen benen staan.

Helemaal mee eens.

Prima album. Dat het nu net een Tarantino soundtrack moest wezen die me deed uitkomen bij John Legend. Nooit interesse in gehad en naar nu blijkt onterecht.

avatar van Shelter
Het is in het begin altijd goed, maar de houdbaarheid van zijn albums is erg laag.
Het is gewoon allemaal te vlak en simpel.
De enige plaat die ik lange tijd trek met hem is in samenwerking met The Roots- Wake Up.
Eerlijk gezegd komt dat alleen door het gewelidge spel van The Roots en zeer zeker niet de stem van John Legend. Op dit album vind ik de hits stuk voor stuk wel ok maar saai na verloop van tijd. Save Room is nog wel ok. Heaven wordt heel saai na een tijdje...PDA kan ik niet eens meer horen. Slow Dance val ik in slaap.
Desondanks kan ik het toch ook neit echt een slecht album noemen, het is meer dat je het niet veel moet draaien of puur als achtergrond muziek gebruikt.
Voor mij iets tussen 2.5 en 3*. 3 dan maar.

avatar van Ronald5150
Net als zijn eerste album, vind ik "Once Again" helemaal niet slecht. Er staan een paar prima tracks op, die met name op de radio gewoon lekker klinken. Maar zoals ik zo vaak vind bij R&B is het allemaal veel te glad en te zoet. De productie lijkt de boventoon te voeren en dat vind ik jammer. Een heel album gaat me dan ook tegenstaan, ondanks dat ik de kwaliteiten van John Legend als muzikant wel herken en erken. "Once Again" heeft zijn momenten, maar uiteindelijk beperk ik me tot de radiosingles.

avatar van Delars
Save Room blijft inderdaad een heerlijk nummer !

avatar van Silky & Smooth
Grappig dat ik echt enorm zwak heb voor Show Me, terwijl mij alles tegenstaat aan dat nummer. Het klinkt niet eens als John Legend...

avatar van Boermetkiespijn
De melodie van "Coming Home" is overduidelijk gejat van "Even aan mijn moeder vragen". Of nouja, het stuk na 1:30 doet me er lichtelijk aan denken.