Trace - Trace (1974)

Label: Philips

1. Gaillarde (6:22)
  2. Gare le Corbeau (2:04)
  3. Gaillarde (4:36)
  4. The Death of Ace (5:15)
  5. The Escape of the Piper (3:13)
  6. Once (4:13)
  11. Final Trace (3:52)
  12. Progress (4:05)
  13. Tabu (4:14)
Fedde
Fantastisch nieuws, Wowter. Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar de bonustracks op de 3 albums. Ik ben al heel lang overtuigd van het grote talent van Rick v.d. Linden en de genialiteit van vooral het eerste Trace-album. Een uitgave om van te smullen, als ik dit zo lees. Ik ben jarig in december. Wordt dus niet moeilijk een verlanglijstje samen te stellen.

Fedde schreef:

Dat komt vast helemaal goed Fedde.
Ik kan je verzekeren dat alle drie de titels (in totaal vijf cd's) je van begin tot eind zullen verrassen.
De archieven zijn volledig doorzocht op het beste kwaliteit materiaal van Trace dat kan worden toegevoegd aan de albums. Om die reden is "Birds" uiteindelijk nog een 2cd geworden, in plaats van een enkele.
Overigens worden de tracklistings van de heruitgaven binnenkort bekendgemaakt.

avatar van spoiler
wowter schreef:

Dat komt vast helemaal goed Fedde.
Overigens worden de tracklistings van de heruitgaven binnenkort bekendgemaakt.

Mooi Wowter!! Ik ben ook erg benieuwd.

Dit is Rick op z'n hoogtepunt, need I say more?
Als je hieraan toevoegt het energieke drumspel van Pierre en de fantastische bas van Jaap, dan krijg je een CD die op eenzame hoogte staat in de Nederlandse popgeschiedenis.

avatar van wowter
Hierbij de tracklisting voor de komende heruitgave:

DISC 1

11. Once 4:50 - demo
CD-1 tracks 14-17, CD-2 tracks 1-11
previously unreleased tracks / versions

Fedde
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de bonustracks, wowter ? Allemaal studiowerk of varieert dat? Demo's zijn in de regel niet altijd optimaal afgemixt. Ik bedoel: is het een verzameling rariteiten of ga ik hier echt van mijn stoel vallen? Maar goed, ook alleen al de heruitgave van het album zelf in hogere kwaliteit is natuurlijk goed nieuws. En ik zit er echt op te wachten!

Fedde schreef:

Geluidskwaliteit bonusmateriaal is zeer goed tot uitstekend. Soms niet te onderscheiden van de geluidskwaliteit van het originele album (die al niet misselijk is). Je moet begrijpen dat demo's in dit geval wel behoorlijk goed zijn afgemixt. Ik kan mij voorstellen dat je van de meeste bonus tracks (de nooit eerder uitgebrachte outtakes) zeker van je stoel zult vallen en je zult verbazen waarom die toenertijd niet voor de utieindelijke albumselectie is gebruikt.
Het album zelf is uitstekend geremasterd. Volle dynamiek is behouden, geen brickwall-mastering en de muziek blijft 'ademen'.

je kan wel raden wie het album heeft uitgebracht en meegewerkt heeft of n iet wowter bessels