Thomas Dybdahl - Science (2006)

Noorwegen
Label: Universal

1. Something Real (3:56)
  2. How It Feels (3:02)
  3. Still My Body Aches (3:36)
  4. No One Would Ever Know (3:26)
  5. Dice (1:50)
  6. Always (4:24)
  7. U (4:10)
  8. This Year (4:15)
  9. Maury the Pawn (3:52)
  10. Outro (3:58)
  11. B a Part (3:23)
avatar van Justinx
Geweldig mooi album. Dit is echt zo'n album die ik graag luister voor het slapengaan. Niet om van in slaap te vallen, maar om in slaap te willen vallen. Een album waar ik erg tot rust mee kom in ieder geval. Mijn favoriete nummers zijn voornamelijk Something Real en How It Feels, beide fantastische nummers die mij nieuwsgierig hebben gemaakt naar de rest van dit album. Naast Science luister ik ook graag naar zijn b-kantjes die je op zijn website kan downloaden. Geweldig . Een artiest die ik niet uit het oog (oor?) ga verliezen.

*Laura*
Staat nu op de Luisterpaal!

avatar van Justinx
Geweldig, krijgt hij eindelijk meer aandacht! Een release als deze ging aan veel mensen voorbij, iets wat zoo jammer is, gezien dit een geweldige plaat is. Thomas Dybdahl is een van mijn favoriete singer/songwriters. De intensiteit, de diversiteit, Thomas' rauwe stem. Werkelijk een topartiest. Vergeet vooral niet zijn vorige albums te chekken. Vooral One Day You'll Dance For Me, New York City is er een om van te genieten. Mijn stem voor dit album zal overigens vrij snel omhoog schieten nog, denk ik .

Mooi album, maar niet zo goed als zijn eerdere cd's. Vooral live kan ik Thomas Dybdahl waarderen. Gek genoeg luister ik bijna nooit naar zijn platen. Uitzondering: een live-opname van Thomas Dybdahl en Bertine Zetlitz die Don't Give Up van Peter Gabriel en Kate Bush coveren. Werkelijk prachtig.

Thomas Dybdahl is typisch zo'n artiest die niet echt opvalt en altijd wel een beetje op de achtergrond zal blijven.
En eigenlijk heb ik dat ook met zijn muziek op dit album: het is allemaal heel mooi, maar op de één of andere manier blijft het allemaal niet zo goed hangen (i.t.t. tot zijn vorige cd). En dat is best raar, want binnen het genre maakt deze man toch heel bijzondere muziek, ik vind het wel degelijk wat toevoegen, maar hoe is het dan toch mogelijk dat deze cd maar niet blijft hangen ondanks dat er voldoende spannende dingen in verwerkt zitten?
Geen idee..... soms heb je dat met bepaalde albums en/of artiesten. Dybdahl's vierde is er zo eentje. Maar ik geef niet op, want het kan zomaar omslaan en wel degelijk goed blijven hangen en dan kan die 3,5 ook opgehoogd worden
Want mooi is het zeer zeker.

avatar van Carolaah
Hmm ik vind dit een lastig te beoordelen plaat..
Niet zo goed als de voorgaande albums.
Zitten wat vreemde nummers bij, en dat bedoel ik niet negatief
noch positief.. Gemengde gevoelens, of ik het nou wel of juist niet mooi vind..

Als je dhr. Dybdahl live kunt zien, ga eens heen zou ik zeggen. Heb wel genoten van z'n live performance een half jaartje geleden

Wat een schitterende sfeer op deze plaat! Loopt prachtig in elkaar over telkens, zonder dat je 't idee hebt dat je continu naar hetzelfde luistert.

avatar van Carolaah
Joël-Toto schreef:

Ik wilde net een soortgelijk bericht gaan posten (zit net de plaat weer te beluisteren), maar dat is niet nodig zie ik.. Je zegt het precies zoals ik er ook over denk..

Wat een plaat!

avatar van harencoor
Niet perse slechter dan de voorganger, maar anders. Wat diverser van sfeer, en toch luistert het prima als geheel.