Sam & Dave - Hold On, I'm Comin' (1966)

Soul / R&B
Label: Atlantic

1. Hold On, I'm Comin' (2:36)
  2. If You Got the Loving (2:33)
  3. I Take What I Want (2:33)
  4. Easy Me (2:25)
  5. I Got Everything I Need (2:56)
  6. Don't Make It So Hard on Me (2:45)
  7. It's a Wonder (2:53)
  8. Don't Help Me Out (3:09)
  9. Just Me (2:40)
  10. You Got It Made (2:33)
  11. You Don't Know Like I Know (2:40)
  12. Blame Me (Don't Blame My Heart) (2:22)
soothe me baby soothe vind jammer dat die nummer er niet op deze plaat staat

avatar van Supersid
Topper!
1 & 11 vind ik onbetwistbare überklassiekers, in het genre maar ook daarbuiten...

avatar van Reijersen
Prachtig album van dynamite duo met veel door Hayes en Porter geschreven nummers.

Hold On! I’m a Comin’ – dat dit een wereldhit die nog steeds erg populair is moge duidelijk zijn. De vreugde, de energie, de kwaliteit. Alles spat er van af.
If You Got the Loving – een vol nummer, met blazers en al
I Take What I Want – wederom een energiek en vrolijk nummer. Soulparty is on
Ease Me – het feestje wordt nog maar eens doorgezet. Wat zijn die blazers toch fijn.
I Got Everything I Need – misschien wat rustiger, maar niet minder meeslepend
Don’t Make It so Hard On Me – wederom een fijn nummer
It’s A Wonder – vrolijk en swingend nummertje weer. De energie
Don’t Help Me Out – fijne energie nog steeds
Just Me – het meer rustige werk, iets wat ze ook wel goed past
You Got It Made – dit nummer heeft iets feestelijks en vriendelijks
You Don’t Know Like I Know – ook een leuk feestje, met glimlach en al.
Blame Me (Don’t Blame My Heart) – een rustige afsluiter. Past prima.

(bron: Opus de Soul)

avatar van jorro
Weer een soulalbum van de categorie 'niet mijn ding'. Ik heb het album beluisterd en hoor helaas ook geen lichtpuntjes. Misschien het slotnummer Blame Me
2,5* voor nummer 28 in de 100 Greatest Albums of 1966 en 126 in Best Ever Albums van dat jaar.

avatar van Mssr Renard
Fantastische Stax-plaat met die weergaloze, rauwe Booker and The MG's-sound. Eigenlijk kun je je gewoon geen buil vallen aan southern/Memphis Soul uit deze periode. Jim Stewart is uiteraard verantwoordelijk voor de productie, die altijd lekker warm is.

Sam en Dave ken ik verder (nog) niet goed genoeg om te weten welke stem bij wie hoort, maar ik vind ze beiden erg goed, en de samenzang past goed.