Avenged Sevenfold - The Stage (2016)

Label: Capitol

1. The Stage (8:32)
  2. Paradigm (4:19)
  3. Sunny Disposition (6:41)
  4. God Damn (3:42)
  9. Roman Sky (5:00)
  10. Fermi Paradox (6:31)
  11. Exist (15:39)
avatar van JacoBaco
Nou oké, ik heb het er even bij gezocht.. Het schijnt inderdaad niet waar te zijn. Althans, als we wikipedia moeten geloven.. Een beetje een raar verhaal eigenlijk.

Rumors were spread that Shadows had lost his ability to scream due to throat surgery needed after Warped Tour 2003. However, producer Andrew Murdock put down these rumors by saying: "When I met the band after Sounding the Seventh Trumpet… Matt handed me the CD, and he said to me, 'This record's screaming. The record we want to make is going to be half-screaming and half-singing. I don't want to scream anymore… the record after that is going to be all singing.'"

Bron M. Shadows - Wikipedia - en.wikipedia.org

avatar van vielip
Ik begin deze band sinds kort een beetje 'eigen' te maken. Dankzij een kameraad die ze al langer omarmt. En ik moet toegeven; als je je wat verdiept in de muziek dan is het lang niet slecht wat deze gasten ons voorschotelen. Ik vind de zanger, in tegenstelling tot sommigen hierboven, een erg sterke troef! De beste man beheerst diverse stijlen van zingen. Bevalt me erg goed! Ook het gitaar- en drum werk is smullen geblazen! Niet elk album van ze vind ik even sterk maar deze, Nightmare en Waking the fallen behoren inmiddels tot de favorieten. Toch maar mee naar de Ziggodome dan in februari

avatar van buso
gigage schreef:
* Het viel mij ook al op maar de database bevestigd dit. Een Dynamic Range van 12 DB! (CD)

Is dit ook de reden waarom ik mijn installatie vrij luid moet zetten om de muziek enigszins te laten uitkomen? Ben een leek op dit gebied ...

Eerste luisterbeurt bezig (eerste cd die ik van die mannen hoor btw) en dit klinkt niet verkeerd. Doet me bij momenten wat denken aan de laatste van Flotsam and Jetsam.

avatar van gigage
Ja , hoe harder hoe beter! haha (geintje hoor)
Het verschil tussen de "zacht" opgenomen stukken en de "luid" opgenomen stukken is circa 12 decibel. En dat is best veel, naar huidige maatstaven. Vergelijk je het met een klassiek concert of een speelfilm, waarin je echt omver wordt geblazen valt het wel mee. Maar ik heb ook CD's waarbij ik de installatie steeds zachter zet vanwege dat gebrek aan dynamiek, zeer vermoeiend. Nevermore albums vooral, is al een bak herrie en dan alles even hard ingemixt, doodzonde. De laatste 5 van Iron Maiden ook veelste luid, naar mijn idee. Maar ik ben ook geen expert.
Bij oude CD's moet de volume knop ook net iets vaker een tikje naar rechts. Het zegt verder weinig over de productie of de engineering, kan nog steeds crap zijn.

Op dit album komen veel stijlen aan bod. Eenmaal gewend aan de zanger (op en top Amerikaans, vaak het struikelblok) is het genieten geblazen, voor mij wel althans wel.

avatar van i-mac
Exist is echt een schitterend nummer. Zeker geen doorsnee nummer, dat zeker niet. Maar ik geniet er iedere keer van. Jammer dat ze deze niet live brengen. Maar ik heb de setlist als eens bekeken, en je zult me niet horen klagen. Nog iets minder dan 2 weken, en dan naar het Franse Lille om ze live te aanschouwen.

buizen
Morgenavond treedt de band op in een uitverkochte Mitsibishi Electric Halle in Düsseldorf. Samen met Distubed dan. Capaciteit 7500 bezoekers. Een toernee ook in het kader van dit album.
Gaat wel goed met de band.

avatar van JacoBaco
Ik heb nog steeds een beetje moeite met dit album. Maar verdomme, wat waren ze gisteravond goed zeg! De show duurde 120min en The Stage, Paradigm, Sunny Disposition en God Damn klinken live uitstekend!

avatar van vielip
Het was inderdaad weergaloos gisteravond! Wat nou 'over een tijdje geen headliners meer als de groten stoppen'? Deze gasten zijn klaar om die fakkel met verve over te nemen! Prima gitaristen ook trouwens. Ik volg de band nog niet zo lang maar damn, ik ben echt onder de indruk na gisteravond. Van het voorprogramma Disturbed niet overigens. Wat een saai en duf optreden was dat zeg! Die zanger straalt enkel chagrijn en desinteresse uit. En bijna elk nummer is in hetzelfde tempo. Het kabbelt allemaal maar voort. Nee dan A7X! Hoogtepunten vond ik opener The stage, Buried alive, Nightmare, Acid rain en Little piece of heaven. Ze hebben er een fan bij

Ik had van hun goede live reputatie gehoord en dat klopte inderdaad. Die jongens kunnen spelen en zijn nog steeds enthousiast. En wat een sfeer ook zeg. Ik vond de titelsong van dit album The Stage, ook openingssong van het concert, het hoogtepunt. Wel had ik liever een paar andere songs van dit album gehoord, zoals Creating God & Simulation, i.p.v. Paradigm (wat ze wel goed speelden) en Sunny Disposition.

avatar van vielip
De sfeer was inderdaad ook te gek ja! Ben het wel een beetje met je eens wat betreft wel- en niet gespeelde nummers (van dit album). Maar dan enkel Sunny disposition. Paradigm vond ik echt vet! En The stage vind ik sowieso één van hun beste nummers denk ik. Geweldig gitaarwerk zit daar in.

ben nooit een enorme fan geweest, maar deze plaat begint mij te overtuigen dat dit eigenlijk best wel een hele goeie band is.

avatar van JacoBaco
Ja toch een erg lekker album en wat mij betreft beter dan de nieuwste Metallica!

300% mee eens!

avatar van The_CrY
Is ook niet heel erg moeilijk, laten we eerlijk zijn

Klopt

avatar van JacoBaco
Exist is trouwens wel echt heel vet! Maaaaarrrrr hoewel het nummer bijna 2x zo lang is en een stuk ambitieuzer, vind ik Orion toch net iets beter! En ik ben absoluut geen Metallica fanboy. Integendeel, het interesseert me geen fuck dat ik gister een concertkaartje ben misgelopen.

avatar van Metalhead88
Heerlijk album dit, doet het goed in mijn auto. Hoge replay-factor, leuke solo's, goed verhaal, dynamisch gespeeld en geen enkel nummer lijkt op elkaar. Na City Of Evil heb ik A7x niet echt meer gevolgd, maar dit album grijpt me.

avatar van legian
Het album gaat de komende tijd (maanden, jaren?) extra nummers krijgen. De eerste daarvan is Malagueña Salerosa (La Malagueña). Klinkt anders dan de rest maar wel erg fijn.
Avenged Sevenfold - Malagueña Salerosa (La Malagueña) - YouTube

Avenged Sevenfold - Retrovertigo Mr. Bungle (Mike Patton, FNM) cover

avatar van gigage
Nou vond ik de eerste paar covers wel leuk en verrassend. De volgende batch voor de evolving The Stage is dat niet.

Avenged Sevenfold - Dose (nieuwe song voor game Dungeon Hunter 5)
Avenged Sevenfold - Runaway ft. Warren Fitzgerald (Del Shannon)
Avenged Sevenfold - God Only Knows (Beach Boys)
Avenged Sevenfold - As Tears Go By (Rolling Stones)
Avenged Sevenfold - Wish You Were Here (Pink Floyd)

avatar van legian
Ik zie/hoor totaal geen meerwaarde in de covers eigenlijk, alleen de eerste vond ik de moeite waard. Begrijp nu best dat ze deze niet op cd uitbrachten.

Aardig, maar lang niet zulke goede nummers als de vorige CD's.

avatar van vielip
Wat is afsluiter Exist toch ook een pareltje eigenlijk!

avatar van Rinus
Geweldig album. Deze band wordt per album beter en experimenteert ook steeds meer, wat hun muziek alleen maar ten goede komt.Heb de DeLuxe Edition, is een dubbel CD met 11 extra nummers, waaronder 4 live. Daarnaast heeft deze versie een 3D cover gekregen, dat een andere afbeelding vertoont, als je het verdraait.

Opmerkelijk .... dit is een album, dat eens een keertje niet "hard" op de CD staat. Hier is de "loudness war" totaal aan voorbij gegaan, hetgeen de dynamiek van het album alleen maar ten goede komt.