Mecano - Unlimited (2016)

Label: Tonefloat

6. Spurs of Byron
  7. Kazum
  8. All Suits One Case
  9. Statement of the Artist as an Old Man
  10. Some Say Unwillingly (For Beatrice)
avatar van Alicia
Mooi, Mecano komt met een nieuw album. Net 'ontdekt', al had ik een paar geweldige, wat oudere liedjes sinds jaar en dag in de afspeellijsten staan. Ik heb gewoon zitten slapen! Ben zeer benieuwd!

avatar van E-Clect-Eddy
dacht even dat dit de Spaanse Mecano was... Hijo de la luna... maar nee.

avatar van Alicia
Het is de vroegere post-punk formatie Mecano uit eigen land, opnieuw opgericht! Maken echter al lang geen post-punk meer, maar nog wel eigenzinnige muziek! We gaan het horen.

avatar van shinybeast
maakten in 1980 (!) verpletterende indruk met 2 ep's :Untitled en Subtitled

stem van Dirk Polak bij deze nieuwe kennismaking vertrouwd.
vreemde keuze om Waterloo Sunset te gebruiken
op dit ingetogen maar artistiek rijk album.
ver van hun 'postpunk/new wave' verleden

avatar van R-Know
Klopt.
Was lekker.
Nu deze even snel op spotjefy zoeken.
NIETS.
Nou ja. Ik ben niet heel snel in de buurt van een redelijke, laat staan echte platenwinkel, zal dus even moeten wachten.

avatar van heartofsoul
Staat wel tijdelijk op de Luisterpaal.

heartofsoul schreef:
Staat wel tijdelijk op de Luisterpaal.

Goeie tip!

kistenkuif
Jemig, bestaan die weer. Da's goed nieuws.

kistenkuif schreef:
Jemig, bestaan die weer. Da's goed nieuws.

Niet om een party pooper te zijn, maar veel meer dan Dick Polak met Tejo Bolten is het niet. Sinds Mecano - Snake Tales for Dragon (2005) zijn ze weer actief. Niet echt vernieuwend meer, maar de stem blijft, net als het accent, zij het iets minder dan voorheen. De song November 2 op dat album is opgedragen aan Theo van Gogh.

kistenkuif
Yo, merci. Het door jou genoemde album is onopgemerkt aan mij voorbij gegaan.

avatar van Alicia
Unlimited is wederom een geslaagde plaat van de Nederlandse formatie Mecano. Op deze schijf staan een aantal prachtige luisterliedjes en ook een paar songs, waar ik nog mijn twijfels over heb. Voor mij is relatief de grootste 'misser' de uitvoering van Waterloo Sunset, en dat komt grotendeels door het feit dat ik het origineel van The Kinks kan drómen en altijd mee wil 'zingen', al doet Mecano dat zingen stukken beter. Gewaagd, maar niet helemaal geslaagd. Hoe dan ook, dit album met de mooie stem van Dirk Polak, de toffe muzikale begeleiding en de veelal goede kwaliteit van de liedjes, is de moeite waard om - onder het genot van een echte roomboterletter en een glaasje gluhwein, koffie mag ook - op te leggen... tenminste... als ook de lp daar is!

avatar van Mjuman
Mijn eerste indruk: te veel akoestische (Spaanse) gitaar; maar gaat in de herdraai - misschien ook een pret(chocolade of boter)-letter bij nuttigen. Vond overigens Snake Tales for Dragons ook al niet zo bi dat ie een permante plek in mijn primaire cd-kast in de woonkamer verdiende.