Moulin Rouge! (2001)

Label: Interscope

1. David Bowie - Nature Boy (3:25)
  2. Christina Aguilera, Lil' Kim, Mýa en Pink - Lady Marmalade (4:24)
  3. Fatboy Slim - Because We Can (3:27)
  4. Nicole Kidman, Jim Broadbent en Lara Mulcahy - Sparkling Diamonds (2:52)
  5. Valeria - Rythm of the Night (3:49)
  6. Ewan McGregor en Alessandro Safina - Your Song (3:38)
  7. Bono, Gavin Friday en Maurice Seezer - Children of the Revolution (2:59)
  8. Nicole Kidman - One Day I'll Fly Away (3:18)
  9. Beck - Diamond Dogs (4:34)
  10. Nicole Kidman en Ewan McGregor - Elephant Love Medley (4:13)
  11. Nicole Kidman en Ewan McGregor - Come What May (4:48)
  12. Ewan McGregor, José Feliciano en Jacek Koman - El Tango de Roxanne (4:43)
  13. Rufus Wainwright - Complainte de La Butte (3:05)
  14. Nicole Kidman en Joe Leguabe - Hinde Sat Diamonds (3:28)
  15. David Bowie en Massive Attack - Nature Boy (4:08)
  16. Christina Aguilera, Lil' Kim, Mya en Pink - Lady Marmalade [Thunderpuss Radio Mix] (4:09)
Jammer dat er een aantal nummers uit de film ontbreken en later op een tweede Moulin Rouge soundtrack werden gezet.

Welke nummers zijn dat?

Ow lol, laatste bericht precies een jaar geleden.
Mooie soundtrack BTW. Echt geweldig gewoon. Vooral The Elephant Love Medley. Top gewoon. 4

Ow lol, laatste bericht een jaar en twee dagen geleden. Ik ben weer eens helemaal fan van 'The Elephant Love Medley', maar waardeer steeds meer de andere songs op de soundtrack. Hij blijft geweldig.

El Tango de Roxanne is voor mij de uitspringer, samen met andere nummers uit de film als bv. Sparkling Diamonds. Jammer alleen dat deze soundtrack zo nodig commercieel aantrekkelijk moest worden, waardoor een gros van de nummers dunnetjes is gecoverd door 'bekende' artiesten. Hierdoor ben ik al snel geneigd op zoek te gaan naar de filmversies...

avatar van Julie
geweldig album, ben zo blij dat ik hem heb
elephant love medley, el tango de roxanne, en sparkling diamonds zijn inderdaad de uitspringers. maar toch is your song het perfecte liefdesliedje en is dus ook een van de beste nummers naar mijn mening
4.5*

Hilarious
Dit is zo een geweldig en wondermooi album. Echt supermooi gezongen en prachtige muziek. Dikke 5* sterren!

avatar van Nagelschip
score-freak schreef:
El Tango de Roxanne is voor mij de uitspringer,

Heerlijk, die stem.

avatar van billy
1,5
onbegrijpelijk vind ik het dat david bowie zich tot zoiets verlaagt, met de verkrachting van heroes in de medley als absolute dieptepunt 1.5*

wat een héérlijke CD, kan dit echt elk moment van de dag opzetten zonder dat het (tot nog toe) gaat vervelen! Mijn aboslute favorieten zijn Elephant Love Medley, Your Song en Come What May. Die stem van Nicole Kidman is echt super, heel subtiel wat perfect bij de muziek past. en Ewan McGregor mag ook niet achterblijven. Af en toe vind ik die uithalen wat minder, maar zijn stem past érg goed bij die van Nicole. Alleen doet hij het ook prima, hoor.
Alle nummers hebben zo eigenlijk zijn charmes, al vind ik Lady Marmalade eigenlijk niks, en Rythm of the Night vind ik er niet helemaal tussen passen. Maar de rest van de CD maakt dat weer helemaal goed.
4 sterren voor deze schitterende CD!

avatar van veron35
Geweldige film met goede soundtrack. Vooral de nummers:

Your Song
One Day I'll Fly Away
Elephant Love Medley
El Tango de Roxanne

Erg mooie nummers, heerlijk romantisch en de zinnen zijn waanzinning mooi. 5 sterren

avatar van dynamo d
Beste nummer op dit album vind ik Diamond Dogs van Beck.

whoknowslisa
Geweldige film, waarschijnlijk wel mijn favoriete film ooit (op gelijke plek met Hair) met een goede soundtrack. De stem van Ewan McGregor vind ik fantastisch, als hij een cd opneemt dan koop ik die no matter what. El Tango de Roxanne is mijn favoriete nummer. Wat ik goed vind aan deze soundtrack, is dat het niet zozeer covers zijn geworden. De nummers zijn vanuit een andere manier benaderd dan normale covers, waardoor ze compleet anders zijn geworden. Het ene nummer pakt beter uit dan het andere.

avatar van pmac
weergaloze film en Bowie die op de soundtrack Nature Boy als geen ander brengt. Heel de soundtrack is

avatar van dominicano fonso
Een geweldige film met een goede soundtrack.