Shortbus (2006)

7. Gentleman Reg - It's Not Safe
  8. John LaMonica - Kids
  9. Scott Matthew - Language
  10. Jay Brannan - Soda Shop
  11. Anita O'Day - Is You Is Or Is You Ain't My Baby?
  12. The Ark - Kolla Kolla
  13. The Hidden Cameras - Boys of Melody
  14. Scott Matthew - Little Bird
  15. The Ark - This Piece of Poetry Is Meant to Do Harm
  16. Jasper James - This House
  17. Justin Bond en The Hungry March Band - In the End
  18. Scott Matthew - In the End [Acoustic]
Zo controversieel als de film is, zo behoudend vond ik de soundtrack. Maar wel eentje waar een aantal prachtige nummers op staan van Scott Matthew (zijn In the End wist me aan het einde van de film helemaal in te pakken en zorgt ervoor dat deze cd alleen al om dat nummer in mijn collectie terecht komt).
Voeg daarbij bijdragen van favoriete bands als the Hidden Cameras en the Ark en aERo is helemaal tevreden
Definitieve beoordeling doe ik als ik de cd in de bus heb.

Heerlijk om de film weer terug te zien aan de hand van deze muziek.
Weinig echt zwakke momenten met muziek waar ik over de gehele linie van kan genieten, iets wat met veel soundtracks of verzamelaars maar zelden wil lukken.
De nummers van Scott Matthew (ook te zien in de film) zijn allemaal heel behoorlijk, verder een nieuw (in het zweeds gezongen) en oud (bekend) nummer van The Ark, een (bekend) nummer van die andere gay-band the Hidden Cameras en een hoop prachtige liedjes van allerhande artiesten die mij in de meeste gevallen niet zo veel zeggen.
Die definitieve beoordeling is nu dus 4*.

avatar van HaanHoen
aERodynamIC schreef:
Zo controversieel als de film is

Ik vond het niet meer dan goedkope onzinnige klucht die claimt taboe doorbrekend te zijn, verkocht in een zogenaamd filosofisch jasje. Geef mij dan maar een realistische en oprechte film als 9 songs

Muziek was volgens mij een van de weinige dingen die wel nog positief waren aan Shortbus, maar het is inmiddels al te lang geleden om nog een eerlijk oordeel te kunnen geven. Misschien binnenkort nog eens.

Davez
Hier is hij dus, mijn favoriete Scott Matthew nummer "Language"!
Aangename cd waarbij "Soda shop" ook erg leuk klonk, leuke lyrics.