Iron Maiden - Beast over Hammersmith (2002)

Alternatieve titel: Eddie's Archive

Label: EMI

1. Murders in the Rue Morgue (4:32)
  2. Wrathchild (3:30)
  3. Run to the Hills (4:19)
  4. Children of the Damned (4:38)
  5. The Number of the Beast (5:07)
  6. Another Life (3:44)
  7. Killers (5:46)
  8. 22, Acacia Avenue (6:55)
  9. Total Eclipse (4:14)
  10. Transylvania (5:50)
  11. The Prisoner (5:48)
  12. Hallowed Be Thy Name (7:30)
  13. Phantom of the Opera (6:53)
  14. Iron Maiden (4:20)
  15. Sanctuary (4:12)
  16. Drifter (9:18)
  17. Running Free (3:44)
  18. Prowler (5:00)
Eddie schreef:
Uit angst voor beschadigingen draai ik de cd's echter nooit, ik heb ze ooit gedownload en op cd gebrand, die draai ik geregeld.

Want je cd-speller trekt krassen in elke schijf die je erin legt?

morketronen schreef:

Want je cd-speller trekt krassen in elke schijf die je erin legt?

Nee, maar uit het doosje halen betekend kans om de schijf te laten vallen oid

west schreef:

Ik heb 'm net kunnen kopen voor 25 euro thuis gestuurd.

Met blauwe inlay? En genummerde stamboom? Helemaal compleet, ook het shotglas en de ring om de stamboom? Dan 25.- geen geld

avatar van vielip
Eddie schreef:

Ook voor alleen de cd is het niet duur!

Eddie schreef:

Ik weet het nog niet. Hij is vandaag opgestuurd. Ben benieuwd, maar ben hoe dan ook blij ermee.

avatar van Eddie
Snap ik, ook als is het er een van de tweede uitgave (met rode inlay) dan nog is 25 geen geld!

avatar van Brutus
Dit is het ultieme livealbum van Iron Maiden. Wat geweldig.

avatar van gigage
De show in Hammersmith speelt zich af vlak voor het verschijnen van The nummer of the beast, de eerste met Dickinson op zang, en na de release van de single Run to the Hills/ total eclipse. Het publiek maakt het niks uit, die reageert overal enthousiast op. Ik kan me voorstellen dat je ook danig onder de indruk bent als je voor het eerst het gesproken woord van de titelsong door de zaal hoort galmen. Hierna werd Europa veroverd en na Nederland Noord Amerika, maar meestal als support act, Australie en Azie.
Op deze Londen gig lult Dickinson je de oren van de kop en het was best spannend of dat de nieuwe totaal andere zanger wel geaccepteerd zou worden in het thuisland. Dit lijkt geen enkel probleem. Ik vind nog steeds dat sommige songs niet zo goed bij de stem van Bruce passen maar een kniesoor die daar op let. Het ieeoho bij Drifter is een kopie van The Police maar wie er ooit met deze flauwekul is begonnen ga ik verder niet uitzoeken hoor ( D' Ianno deed het ook al).
Clive Burr (1957-2013) bespeeld hier nog de drums en deze prettyboy kreeg zijn congé aan het eind van dat jaar. Dat maakt deze release misschien nog wel gewilder maar daar is hier al genoeg over geschreven.
De oude doos dus, krijgen we daar ooit genoeg van? Nope.

avatar van Edwynn
Het 'yoyoyo' gedeelte in Drifter was juist bedoeld om The Police te persifleren. Drifter werd al op deze manier gespeeld voordat het debuut verscheen. En The Police had dan een hit met Walking On The Moon. Natuurlijk is het een steevast 'crowd participation' momentje gebleken.