Andy Partridge - Fuzzy Warbles 1 (2002)

Label: Ape House

1. Dame Fortune (2:40)
  2. Born Out of Your Mouth (2:48)
  3. Howlin' Burston (0:36)
  4. Don't Let Us Bug Ya (2:43)
  5. That Wag (4:52)
  6. That Wave (3:43)
  7. Ocean's Daughter (1:13)
  8. Everything (3:17)
  9. MOGO (2:16)
  10. Goosey Goosey (3:54)
  11. Merely a Man (2:49)
  12. EPNS (2:40)
  13. Summer Hot as This (4:15)
  14. Miniature Sun (4:22)
  15. I Bought Myself a Liarbird (3:03)
  16. Complicated Game (2:42)
  17. Wonder Annual (4:03)
  18. Space Wray (1:46)
  19. Rocket (5:23)
avatar van wilbur
Vanwege de kwaliteit van Andy's eerste soloplaat heb ik aan "Fuzzy warbles" nooit aandacht besteed. Zo'n miskoop zal mij niet nog eens overkomen.
Ik ben toch de laatste maanden eens naar Fuzzy Warbles nr 1 gaan luisteren en dat viel niet tegen.
Natuurlijk kende ik al wat nummers: That wave van Nonsuch, Merely a man en Miniature sun van Oranges & Lemons, Liarbird van The big express en Complicated Game van Drums & Wires.
Maar gelukkig viel er voor mij ook iets nieuws te ontdekken, waarvan ik voorlopig Ëverything en Summer hot as this een verrijking van het XTC oeuvre vind. Al met al een wisselvallig geheel.

avatar van Brunniepoo
De nummers op de Fuzzy Warbles-albums zijn van een bijzondere wisselende kwaliteit. Van veel nummers is het wel duidelijk waarom ze eigenlijk nooit op een volwaardige plaat terecht zijn gekomen, maar uit de negen delen vallen zo twee of drie uitstekende albums samen te stellen, die toch op zijn minst XTC-middenmoot zijn.