Kid Cudi - Passion, Pain & Demon Slayin' (2016)

Label: Republic

1. Frequency (4:58)
  2. Swim in the Light (4:29)
  3. Releaser (5:28)
  4. By Design (4:17)

met André 3000

5. All In (4:10)
  6. ILLusions (4:16)
  7. Rose Golden (4:37)

met Willow Smith

8. Baptized in Fire (4:45)

met Travis Scott

9. Flight at First Sight / Advanced (3:56)

met Pharrell Williams

10. Does It (4:22)
  11. Dance 4 Eternity (4:43)
  12. Distant Fantasies (4:47)
  13. Wounds (4:03)
  14. Mature Nature (3:55)
  15. Kitchen (4:28)
  16. Cosmic Warrior (4:01)
  17. The Guide (5:06)

met André 3000

18. The Commander (4:16)
  19. Surfin (6:15)

met Pharrell Williams

avatar van lowieke
Surfin is echt fenomenaal goed.

Als ik probeer te vergeten hoe afzichtelijk slecht de hoes is dan heb ik erg zin in deze plaat.

avatar van Holla
Dit wordt heel erg dik. Met de hoes van SB2H was het inderdaad beter haha. Vind The Frequency fantastisch

Lasers
Snippets zijn online. Valt niet tegen, klinkt zelfs belovend!

Lasers
Holla schreef:

Album is gelekt. Misschien ben ik enthouiast maar man o man wat is dit goed

Heel goed zelfs!

Releaser is tot hiertoe mijn favoriet, speciaal sfeertje

avatar van aminam19
heerlijk die 2 features van andre, Blij dat hij de laatste tijd weer wat meer bezig is met muziek!
Album klinkt zo op het eerste gehoor erg goed, cudi in vorm!

KanyeWestGOOD
wauwwww By design :O puur genieten!

was even bang dat het een nieuwe speedin bullet zou worden.....gelukkig niet!!

avatar van Septua
Eindelijk een album dat Kid Cudi waardig is. Heerlijk rauw, duister en depressief.

1,5 uur is toch echt wel te lang, begint me te vervelen na 1 uur.

avatar van Silky & Smooth
Ietwat lang, maar Cudi flikt het weer om een nieuw subgenre te creëren!

avatar van Kos
Kos
Muzikaal gezien waarschijnlijk zijn beste maar die stem... nee, ik zal er wel nooit aan wennen.

Daarom ook zalig als zo'n Andre 3000 bijvoorbeeld even langskomt.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dit muzikaal ook bijzonder indrukwekkend! Soms klinkt het bijna goedkoop/plastic, maar het blijft interessant en op een bepaalde manier ook erg swingend. Cudi zelf zorgt daarbij ook nog eens voor een contrast door de - als vanouds - op een opgewekte manier over donkere en grimmige onderwerpen te zingen. Hij gaat soms net iets te lang door, maar echt heel vervelend is dat ook weer niet. Releaser is momenteel favoriet!

Staan een paar aardige tracks op, zelfs een aantal geweldige tracks. Maar overall telt dit album veel te veel matige nummers. Zesje.

avatar van freitzen
Surfin' is fantastisch, zo goed heb ik Cudi nog nooit eerder gehoord. Stilzitten is vrijwel onmogelijk. Hij kan het dus nog gewoon!