Migos - Culture (2017)

2. T-Shirt (4:02)
  3. Call Casting (3:52)
  4. Bad and Boujee (5:43)

met Lil Uzi Vert

5. Get Right Witcha (4:17)
  6. Slippery (5:04)

met Gucci Mane

7. Big on Big (4:50)
  8. What the Price (4:08)
  9. Brown Paper Bag (3:31)
  10. Deadz (4:34)

avatar van Holla
Kan niet anders

Topplaat

avatar van LaFlamee
13 tracks is de perfecte lengte voor een Migos album. Migos x Zaytoven werkt daarbij ook perfect

bennerd
Migos is een van de hypes die ik niet lijk te begrijpen. Harde trapmuziek met de typische populaire Zaytovenbeats (lees: pianoriedeltjes op loodzware Lex Luger-bassen), maar de rappers flowen bijzonder eentonig en ook qua instrumentatie is er niet te veel variatie.

"Ja maar hé, ga dan geen trap luisteren, jonguh!" Toch wel, want er zijn een aantal bijzonder goede artiesten in dit genre. Gucci Mane is zowat de baas van dit genre (dat bewijst hij hier overigens opnieuw), Juicy J heeft de swagger die dit soort muziek leuk maakt, Kevin Gates weet het heerlijk catchy te maken, Future heeft de nonchalance die werkt, Rick Ross kiest goede beats om over te bulldozeren. Allemaal artiesten waarbij Migos bleekjes afsteekt. Doorsnee modern hiphopplaatje, dit Culture.

avatar van niels94
Hm, ik vind het wel vermakelijk. Het is geen DS2 van Future, maar wel weer beter dan een EVOL (daar zit je al bijna aan het einde van mijn referentiekader, maar goed). Prettige producties, het luistert lekker weg. De stupide teksten zijn ook wel eens idioter overgekomen op dit soort platen. Vermakelijk dus, ik zei het al, en dat is alles wat ik vraag van dit soort platen.

avatar van Vosje
Deze hiphopgroep was een inspiratiebron voor heel de hiphop scene qua flow en melodie, om even een hyperbool te gebruiken. Daarom is de titel Culture een logische en, naar mijn inziens, ook een terechte. Het punt bij Migos was dat al hun projecten ongeleide projectielen waren, maar met dit album is hun werk eindelijk meer gefocust. Ook het minimalistischere geluid waar voor gekozen is, komt de groep ten goede. Hij staat sinds de release op repeat, ik ben zeer te spreken over deze plaat. En stiekem hoop ik nog een keer op een soloproject van Quavo.

thrm
Vosje schreef:

Maar eens luisteren dan..

avatar van Kos
Kos
Vosje schreef:

Helaas wel ja.

avatar van thgryda
Kos schreef:

Helaas wel ja.

Dit dus... De hele huidige scene (een paar uitzonderingen zijn er natuurlijk wel) doet me zo hard denken aan die Bounce/Cash Money periode. Verschrikkelijk...

Dikkop
Waarom Lil Uzi Vert op Bad and Boujee laten meedoen? Wat een zwakke feature.
YAH YAH YAH YAH

bennerd
thgryda schreef:

De Cash Money & bounce-periode had tenminste nog heel erg leuke dingen. Deze periode ook, maar veel veel veel veel minder.

avatar van Arrie
Ik geloof dat ik de enige ben die deze periode (en Migos) wel erg leuk vindt.

avatar van Weirdo Wizzy
Nooit gedacht ik nog zo hard zou vallen voor dit soort trap-muziek, maar het is daadwerkelijk gebeurt. Zo vind ik dit dus gewoon een hard album. De muziek is nogal ignorant en dat zie je ook wel aan hun videoclips maar dat werkt prima bij mij. Culture kenmerkt zich door trapbeats met pianoriedeltjes, lome achtergrondzang, autotune en wat al niet meer. Naast dat het allemaal heel straat aandoet vind ik het ook allemaal speels aan doen. De chemie tussen de rappers onderling werkt goed. Ook staat het album bol van de catchy herhalende refreintjes. Een speciale vermelding voor Bad and Boujee. Heerlijk donkere, vrij minimalistische productie en lekkere hook. Gewoon een ongelooflijk hard nummer en een van mijn meest gedraaide nummers afgelopen maanden. Culture krijgt van mij 4 ster. Skrt skrt!

avatar van Holla
Dit is toch wel een hele goede trap plaat, terwijl veel trap albums voor mij vooral bestaan uit hoogtepunten en dieptepunten. Deze plaat heeft naar mijn mening nergens echte dieptepunten, maar er steken wel wat tracks uit. Ik blijf hem draaien, ook nu nog, en dat is het verschil tussen deze plaat en een heleboel andere platen

Arrie schreef:
Ik geloof dat ik de enige ben die deze periode (en Migos) wel erg leuk vindt.

Op MuMe wel, het zit hier vol met dustheads (sorry Kos)

avatar van Kos
Kos
hahahaha.

avatar van gangsterr111
Eerst interesseerde deze jongens me niet zo veel maar ze zijn erg op me gaan groeien. De unieke manier van rappen met meerdere rhymes per bar (whip up the white/ Wendy
Pick up the pipe and she get no penny/ rockstar livin life Lennon) het ritmisch opnoemen van woorden (whoah, Kemo, Sabe, chopper, aimin, at your, noggin), extra nadruk aan het eind van zinnen(momma!) geeft ze een unieke sound die best verslavend is. Harmonisch vullen ze elkaar ook perfect aan. Quavo is ideaal voor de hooks en heeft de muzikale stem, Takeoff(mijn favoriet) is de beste rapper van de drie, en Offset - de badboy van de groep - heeft een zeer goede flow. Inhoudelijk is hij wel wat zwakker en gebruikt soms dezelfde lyrics op verschillende tracks. Toch hebben ze alledrie een even belangrijke rol die de Migos een erg stevig geheel maakt. Andere trap artiesten zoals gucci en future boeien me vrij weinig maar Culture heeft verrassend veel indruk op me gemaakt!

Favorieten: Bad and boujee, Get right witcha, T-shirt

avatar van Appels123
Achja, ik zou dit geen kwaliteitsmuziek of iets dergelijks willen noemen, maar toch vind ik dit stiekem best een toffe plaat. De ad-libs van de mannen werken ongelooflijk aanstekelijk en Zaytoven is weer lekker in vorm. Staan een paar goede missers op, maar toch is dit voor mij een aantrekkelijk plaatje. Kusjes.

avatar van alexander-r
Stond dit weekend in de club - VIP gedeelte - met m'n versace shirt en cavalli broek aan. Fles grey goose in de linkerhand blonde chick in m'n rechter en de pil begon net in te slaan. Toen kwam t-shirt op, kon het wel waarderen.

Werd de volgende ochtend wakker zonder geld en het gas afgesloten door achterstallige rekeningen. Was wel waard tho

avatar van Weirdo Wizzy
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje jammer dat dit album hier zo weinig aandacht krijgt (1 pagina slechts; 45 stemmen). Met gemak mijn meest beluisterde album van het afgelopen jaar. Iedereen lijkt weg te lopen met die diepzinnige shit, maar dit is dan weer op een hele andere manier weer heel vet. Als ik dit luister heb ik overal schijt aan. Blijft een lekker gevaarlijk en opzwepend plaatje.

10× niks voor mij en live niet om aan te horen deze mannen.