Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob (2007)

Rock / Pop
Label: B-Unique

1. Ruby (3:25)
  2. The Angry Mob (4:48)
  3. Heat Dies Down (3:57)
  4. High Royds (3:19)
  5. Love's Not a Competition (But I'm Winning) (3:17)
  6. Thank You Very Much (2:37)
  7. I Can Do It Without You (3:24)
  8. My Kind of Guy (4:06)
  9. Everything Is Average Nowadays (2:44)
  10. Boxing Champ (1:31)
  11. Learnt My Lesson Well (3:54)
  12. Try Your Best (3:42)
  13. Retirement (3:53)
  14. Admire You * (3:41)
  15. I Like to Fight * (4:06)
  16. From the Neck Down * (2:29)
  17. The Angry Mob [Live in Berlin] * (5:05)
  18. Everything Is Average Nowadays [Live in Berlin] * (3:24)
  19. Ruby [Live in Berlin] * (3:57)
  20. Retirement [Live in Berlin] * (4:18)
  21. Heat Dies Down [Live in Berlin] * (4:47)
  22. Highroyds [Live in Berlin] * (4:37)
avatar van mk1992
leuk album, maar verloor snel z'n glans als je hem vaker luisterd

..en Boxing Champ is geen apart nummer by the way..

avatar van Madjack71
Vandaag us in de auto gedraaid en hij luisterd toch wel verdraaid lekker weg.
Over het algemeen pakkende songs, met leuke hooks.
Verdient van mij wel een half onsje meer.

avatar van Hendrix4live
Iets minder dan hun voorganger maar het heeft nog steeds de goeie Chiefs-sound. Een aantal leuke meezingers. Ruby vind ik nog steeds heel erg gaaf en Love's Not a Competition vind ik ook steeds beter worden.
Heb hun laatste nog niet beluisterd (krijgt veel slechte kritiek).

Een 3,5*.

avatar van Mjuman
Heb deze weer eens uit de kast gewist ter draaiing; naar wat een tegenvaller: 13 in een dozijn - kattenbrokkenmuziek: hap, slik weg, alleen nog maar even spoelen. Dat ga ik dan ook doen; na 8 tracks vind ik het welletjes.

Slappe hap indeed.

JanBetonde2e
normaal is indie rock altijd wel iets voor mij, maar kaiser chiefs vind ik niks, op een enkel nummertje na dan

!Rebecca!
ehm? ik geloof dat kaiser chiefs muziek nog steeds indie rock is en geen B-unique?
zijn er mensen het met me eens?

JanBetonde2e
Dat is het label onder wie ze de muziek uitgeven, daarboven staat Rock/Pop

!Rebecca!
oh, okee, ik dacht al...

avatar van pim556
1,5
Allemaal toch iets volwassener en minder over de top. Een constant album, maar de ongeïnspireerde pop-rock gaat na een tijdje toch vervelen.

avatar van freakey
Ik vind deze toch echt wat minder fris en sprankelend dan hun eersteling....

avatar van Dungeon
Hier vind ik niet zo veel aan. Vervelend af en toe zelfs.

avatar van strandsmurf
Misschien niet allemaal zo spannend en origineel, maar hij luistert wel lekker weg hoor. Ik draai hem af en toe nog in de auto en dan moeten er geen snelheidscontroles plaatsvinden..

avatar van Snoeperd
Met Ruby schreven de Kaiser Chiefs misschien wel het nummer dat tot de grootste stadionklassieker ooit kan uitgroeien, de Kaiser Chiefs konden na dat nummer grote stadions vullen. Het nadeel is dat een album daaronder gaat lijden, dat nummer steekt boven alle nummers uit. Toch is het niveau nog zo hoog dat ik op een ruime voldoende uitkom. De voorganger is toch sterker.

PriestMaiden
Klinkt rustiger en gelikter maar wel wat volwassener dan het debuut.

avatar van Supersid
Voor de éérste luisterbeurt aan zijn einde kwam, was ik de (naar mijn mening) draak "Ruby" grondig beu gehoord. Ik kan gerust stellen dat ik een allergie ontwikkeld heb aan dit nummer. Dat werpt in mijn geval een negatief licht op de rest van het album. Helaas: verdere minderwaardige pogingen lijken mijn gelijk te bevestigen...

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit album wat constanter dan de eersteling.
Ruby en Love's Not A Competition zijn sterke nummers en er staan minder zwakke nummers op. Nog altijd niet briljant, maar wel lekker.

avatar van adri1982
mk1992 schreef:
leuk album, maar verloor snel z'n glans (als je hem vaker luisterde)

Zoiets heb ik ook met dit album, maar ik heb hem vandaag weer eens opgezet omdat ik benieuwd was naar dit album. Inderdaad leuk, maar 'Ruby' en 'Love is not a competition (but I'm winning' zijn ook de enige twee nummers die ik als klassieker kan markeren. Verder heeft het album inderdaad vele leuke nummers, maar piekt bijna nergens. Gelukkig verveelt het nog niet bij mij.

avatar van AOVV
Ruby is wellicht het bekendste nummer van deze band, en hoewel ik het ondertussen wel beu ben gehoord, vind ik het stiekem gewoon een goeie song. Verder zijn er nog wel wat goeie nummers te ontdekken op dit album; The Angry Mob is gewoon beter dan de bekendere opener, Love's Not a Competition (But I'm Winning) is eveneens een leuke song. Qua niveau schaal ik deze zo ongeveer hetzelfde in als het debuut, dus ook qua quotering.

3 sterren

avatar van Queebus
Niet een heel bijzondere album maar draait wel lekker weg. Ruby blijft dagen in je hoofd zitten. KC is echt een band die ik een 7 geef. Leuke songs, prima uitgevoerd met de nodige enthousiasme maar over de hele linie geen uitschieters. Gekocht in een een bundel cd's maar zal niet niet heel vaak de weg naar de cd- speler vinden. Teveel concurrentie.