Thundercat - Drunk (2017)

Hip-Hop / Jazz
Label: Brainfeeder

1. Rabbot Ho (0:38)
  2. Captain Stupido (1:41)
  3. Uh Uh (2:16)
  4. Bus in These Streets (2:24)
  5. A Fan's Mail (Tron Song Suite II) (2:38)
  6. Lava Lamp (2:58)
  7. Jethro (1:34)
  8. Day & Night (0:37)
  9. Show You the Way (3:34)

met Michael McDonald en Kenny Loggins

10. Walk on By (3:19)

met Kendrick Lamar

11. Blackkk (1:59)
  12. Tokyo (2:24)
  13. Jameel's Space Ride (1:09)
  14. Friend Zone (3:12)
  15. Them Changes (3:08)
  16. Where I'm Going (2:09)
  17. Drink Dat (3:35)

23. Dui (2:18)
Soledad
Nee

Bradlinho
Dit werd mij aangeraden als een '' soul '' album. Nou, dit noem ik niet echt soul haha. Niet echt aan mij besteed dit.

avatar van Bobbejaantje
Heerlijk plaatje. Funky, jazzy, avontuurlijk ... muzikaal!

avatar van FlyLo
Deze live versie van Them Changes met nb Ariana Grande is echt geweldig: Thundercat (feat. Ariana Grande, JD Beck, and DOMi) "Them Changes" | Adult Swim Festival - YouTube

avatar van Niek
Begint erg sterk maar gaat ook wel vervelen om een gegeven moment. Drink Dat zakt door de ondergrens. Jammer, want de stijl staat me wel aan van deze muziek .

avatar van Jonestown
Album weer eens gedraaid en alhoewel de muziek OK is, geldt dat niet voor de vocalen van Thundercat. Wat iel, dun stemgeluid, wat de kracht uit de muziek haalt. Als dat op orde was, dan was Drunk een topalbum geweest.

Er is ook ook nog een zgn. chop & screwed versie van het album, dat tot Drank is omgedoopt. Ik heb die rare chop & screwed rage nooit begrepen: waarschijnlijk omdat dat zonder het gebruik van lean, een hallucinerend drankje, niet te volgen is. Sommige mensen vinden deze remix beter dan het origineel. Ik vind het gewoon een raar gebeuren, waar niet doorheen is te komen.