Talaboman - The Night Land (2017)

Spanje / Zweden
Electronic / Dance
Label: R&S

1. Midnattssol (6:15)
  2. Safe Changes (6:23)
  3. Samsa (10:52)
  4. Six Million Ways (6:23)
  5. Loser's Hymn (8:30)
  6. Brutal Chugga-Chugga (7:26)
  7. The Ghosts Hood (8:23)
  8. Dins el Llit (5:19)
panjoe (moderator)
Hier mogen we wel wat van verwachten. De vorige samenwerking tussen deze twee topproducers is één van de beste nummers uit beider catalogi, dus dat schept hoge verwachtingen. En het eerste vrijgegeven fragment van Loser's Hymn klinkt veelbelovend.

avatar van siedss
Dit wordt heel vet!!

avatar van repelstefan
Dat fragment van panjoe maakt me erg blij. Sideral is een prachtplaat (maar dan wel de original ) en ben blij dat het niet bij de eenmalige samenwerking is gebleven. Kan niet wachten deze mannen op Lowlands te zien.

panjoe (moderator)
De eerste single is nu te beluisteren: Safe Changes.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren via een stream van NPR first listen

panjoe (moderator)
En het klinkt tof. Meer in de neo-psychedelische richting van Talabots soloplaat dan wat de heren in een DJ-set draaien, maar wel met de prominente hihats en 4/4 ritmes van clubmuziek. De sound van beiden is er duidelijk in terug te horen.

avatar van sj0n88
mauricez Yo dude. Hier word jij sowieso blij van.

avatar van mauricez
sj0n88 schreef:
mauricez Yo dude. Hier word jij sowieso blij van.

Hier word ik inderdaad erg gelukkig van. Deze hele samenwerking was mij even totaal ontgaan. Bedankt voor de tip sj0n88!

avatar van LotharVM
Ben niet zo bekend met Axel Boman's eigen werk, maar vind de combi met John Talabot erg goed uitpakken zo op het eerste gehoor. Het geluid van JT is ook goed terug te horen en daar ben ik, als groot fan, toch wel erg blij mee

avatar van E-Clect-Eddy
Safe Changes mooi dat het af en toe dreigend wordt.

Maar 1 uur puur instrumentaal, hoe mooi ook gedaan is een lange zit.

panjoe schreef:

onder andere the ghosts hood al in talabo's live sets gehoord

Dit klinkt potentieel zeer interessant. Ga ik checken

Dat hoesje

Petje af

Coys
Loser's Hymn... Wat een machtig mooie track. Had al het genoegen om het begin februari te horen in Rotterdam, toen Âme hem dropte in een set die de gehele nacht duurde b2b met Job Jobse. Vanaf dat moment kon ik niet wachten op dit album en ik moet zeggen dat het absoluut aan de verwachtingen voldoet.

avatar van Edgar18
Na Blanck Mass nog zo'n fijne elektronische release. Luistert prima weg maar ik mis voorlopig nog een echt hoogtepunt. Hopelijk zorgen meer luisterbeurten ervoor dat ik nog meer in de plaat ga horen.

avatar van Dance Lover
Heerlijke plaat, Loser's Hymn is hier tot nog toe ook duidelijk favoriet, echt zo lekker als na 2 minuten die bass in komt vallen. Sowieso wat een fijn, subtiel en gelaagd nummer én album!

avatar van hailtotherainbow
The Night Land is een plaat als soundtrack bij de nachtelijke uitgangsbrousse van grootsteden, een geweldig distinctieve muzikale klankkleur vol energie, mysterie en opzwepende, repetitieve waanzin; een album dat zonder veel moeite een verhaal, een plaats en een gevoel weet op te wekken. Ook hier is Loser's Hymn de favoriet, alsook de bezeten Afrikaanse vuurdans van The Ghost's Hood.