The God Machine - The Desert Song (1992)

Label: Fiction

1. The Desert Song (7:38)
  2. Prostitute (4:09)
  3. Commitment (5:21)
  4. Pictures of a Bleeding Boy (7:40)
avatar van dynamo d
Wie kent deze EP? Of - een nog betere vraag - wie is zo gelukkig en heeft deze EP in zijn/haar bezit?
The Desert Song staat op het album Scenes from the Second Storey maar de andere 3 nummers niet. Graag zou ik ook dit in bezit hebben, maar dat is helaas nog niet gelukt.

avatar van Klumpie
Uitstekende nummers. Dit zijn de enige 3 nummers door The God Machine zelf geschreven die niet op één van beide albums zijn verschenen. En ook deze nummers zouden er makkelijk op hebben kunnen staan. Prostitute en Commitment zijn 2 rockende nummers en Picture of a Bleeding Boy is een prachtige ballad. Toch wel jammer dat de muziek van deze band zo moeilijk te verkrijgen is, maar wat niet is kan nog komen gelukkig.

Ook The Desert Song is een beetje anders en langer dan hoe die op het album klinkt.

avatar van dynamo d
Ik heb deze EP zojuist ergens op internet gevonden en tweede hands gekocht. Kostte me wel zo'n 36 euro maar The God Machine is een fantastische band en deze wil ook in m'n collectie hebben. Ben zeer benieuwd.

Mijn eerste kennismaking met the God Machine was door het nummer pictures of a bleeding boy. Dit staat namelijk ook op de lp the lost weekend dat gratis weerd weggegeven aan de bezoekers van een festival in londen (geloof ik) maar waarvan later ook een aantal via de gebruikelijke wegen bij de consument is gekomen. The lost weekend kocht ik omdat er 2 op dat moment ungereleaste nummers van de afghan whigs opstonden (die een 2 maand later op gentlemen stonden). Maar pictures was echt het beste nummer. Meteen naar de bibliotheek om scenes te lenen. Maar ja, daar stond het dus niet op, wel een geweldige plaat die vaak als tapje in het cassetedeck heeft gezeten. Toen one last laugh uitkwam meteen gekocht, want ik wou het nummer graag hebben (stond er weer niet op) maar wederom een superplaat.
Uiteindelijk deze ep weten te downloaden (ik ben niet zo'dat ik 50 euro of zo wil neertellen voor en plaat) en de magie is nog steeds niet weg

Haha, ooit nog es voor 2 gulden gekocht. Zal em binnenkort es op marktplaats gooien

avatar van dynamo d
In Amerika vragen ze hier al $ 112 voor.

avatar van evil23
Ik kwam deze e.p een paar jaar terug tegen op de platen/cd beurs in Utrecht en wat denk je ? heb the Desert Song toen niet gekocht.De keer daarop was het exemplaar nergens meer te bekennen.
Gelukkig heb ik de andere tracks nu ook in huis.Geweldige songs die hadden zo op een van de 2 albums kunnen staan.

avatar van WesleyX16
Wat een geweldige EP! En wat zijn ze boos in de song Commitment! Een advies zet de volume hoog.

avatar van milesdavisjr
Deze EP is met name interessant omdat de laatste 3 songs de twee reguliere platen niet hebben gehaald.
The Desert Song is natuurlijk prima maar al bekend.
Prostitute met zijn dwingende ritme is uitstekend, de wijze waarop de gitaarsolo's op de achtergrond haast meehuilen is fraai gedaan.
Commitment is een intense rollercoaster en draait met name om de interactie tussen de rustige stukken en de geluidserupties.
Pictures of a Bleeding Boy steekt sfeervol in elkaar en werkt naar een open einde toe, desalniettemin komt het nummer voor mij nooit helemaal tot leven.
Kortom, als groot liefhebber van The God Machine zal ik nog eens gaan grasduinen bij de verschillende aanbieders om deze EP te bemachtigen. Wat een band, wat een songs, wat een impact.