(Sandy) Alex G - Rocket (2017)

Label: Domino

12. Alina (3:02)
  13. Big Fish (2:12)
  14. Guilty (3:33)
avatar van 7744leon
Bobby en Witch klinken echt geweldig! Album om in de gaten te houden.

avatar van SilverGun
Scoort een leuke 8.4 op Pitchfork. Vanmiddag maar eens opzetten

avatar van Ataloona
Op Rocket staat net zo a-typische popmuziek als op de vorige plaat van deze band. Misschien nog wel weer een beetje leuker. Niet heel lo-fi meer, maar met de ietwat nieuwe sound zeker niets aan originaliteit ingeboet. Wat barokpop, idiosyncratische ritmes en veel geflirt met verschillende genres. Zeker veel country! Geluid is overigens een stuk voller geworden, met meer instrumenten. Vind ik niet vervelend eigenlijk. Al blijft dan een typische Alex G song als Powerful Man ontzettend fijn klinken.

Het doet mij ergens in de verte ook wel denken aan 90's tegendraadse folkpop zoals Edith Frost en Azalia Snail.