mono no aware (2017)

Alternatieve titel: もののあわれ

Duitsland
Electronic
Label: PAN

1. Kareem Lotfy - Fr3sh (3:51)
  2. Malibu - Held (6:21)
  3. Yves Tumor - Limerence (5:29)
  4. HELM - Eliminator (3:26)
  5. ADR - Open Invitation (4:49)
  6. AYYA - Second Mistake (7:15)
  7. Flora Yin-Wong - Lugere (2:46)
  8. Mya Gomez - Justforu (5:30)
  9. Bill Kouligas - VXOME (3:36)
  10. Jeff Witscher - Ok, American Medium (6:19)
  11. TCF - C6 81 56 28 09 34 31 D2 F9 9C D6 _BD 92 ED FC 6F 6C A9 D4 88 95 8C 53 B4 55 DF 38 _C4 AB E7 72 13 (3:42)
  12. James K - Stretch Deep (4:20)

met Eve Essex

13. SKY H1 - Blackbox [Dirty K Remix] (3:50)
  14. M.E.S.H. - Exasthrus (Pane) (3:43)
  15. Oli XL - Heretic (4:17)
  16. HVAD en Pan Daijing - Zhao Hua (6:46)
ohmusica
Via pitchfork's best new tracks op spotify stuitte ik op een nummer van deze verzamelaar. Het viel gelijk op en maakte nieuwsgierig om met een klik het album erbij te halen en te gaan beluisteren. Pitchfork wijdde er ook een mooie recensie aan. En mooi dat dit album ook op Musicmeter staat en hier gewaardeerd wordt. Ik zou graag deze muziek wat meer airplay willen wensen. Het schijnt trouwens dat vanwege streaming de aandacht voor ambient is toegenomen, maar de wet van het getal gebiedt een zekere bescheidenheid. Om het een en ander te gaan beschrijven laat ik maar achterwege. Explore yourself!

avatar van sander.
Mooie ambient verzamelaar! En dat is best een prestatie. Bij de Pop Ambient van Kompakt zitten er voor mij altijd maar een paar uitschieters bij en de rest van de albums laat ik een beetje liggen. Dit is daarentegen een heel coherent album, zou ook kunnen dat dit gewoon een plaat is van één artiest (je kunt betwijfelen of dat nou een goede zaak is of niet, maar het maakt dit wel tot een fijne trip). Nummers zijn vrij kort, er is goed afgewisseld tussen klanken en sferen. Vooral de eerste paar nummers blijven na een paar luisterbeurten de moeite waard. Ken verder weinig van deze artiesten, enkel Yves Tumor en M.E.S.H., dus dit is ook een leuk startpunt om meer van deze mensen en dit label te gaan beluisteren.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Wat een consistent gave compilatie is dit toch.

avatar van -SprayIt-
Meesterwerkje dit, elke draaibeurt weer maximaal genieten. Dikke tip voor de liefhebber.

Poa
Kan ik alleen maar beamen, deze heeft niks aan kracht verloren.

avatar van Dreten Bukgat
prachtige ambient-compilatie... kwaliteit in het kwadraat... favoriet: track 6, ayya - second mistake... wauw!