Ellen Allien - Nost (2017)

Duitsland

4. Call Me (7:54)
  5. Electric Eye (7:39)
  6. Mma (7:59)
  7. Physical (8:42)
  8. Stormy Memories (8:03)
  9. Erdmond (7:46)
avatar van vlsander
Eerste luisterbeurt bevalt me uitstekend. Diepe ambient techno met voldoende aandacht voor opbouw en ontplooiing van elke track. Favorieten: Mind yourney, Mma en Physical.

Wow, Stormy Memories, steengoed : )

avatar van E-Clect-Eddy
Ondanks dat ik haar al 15 jaar ken van diverse losse mp3-tjes in mijn verzameling die bevallen, heb ik nog nooit een heel album van haar beluisterd. Vandaag dus de vuurdoop!

Ben benieuwd hoe deze Techno (aldus Discogs) mij gaat bevallen en verhouden tov recemte releases van acts als MSTRKRFT - OPERATOR (2016), Crystal Castles - Amnesty (I) (2016) en Blanck Mass - World Eater (2017)

Muzikaal klinkt het dichter bij Miss Kittin - Calling from the Stars (2013) maar die zingt ook echt en Ellen doet dat niet echt. Ook als er hier en daar wat vervormde / bewerkte stemmen te horen zijn. Dichter dus bij Kelly Lee Owens (2017) dan Underworld - Barbara Barbara, We Face a Shining Future (2016). Alhoewel Erdmond wel wat weg heeft van Underworld werk. Persoonlijk hou ik meer van nummers met zang dus zelfs als de dit onderhoudend klinkt verwacht ik het niet meer dan een paar keer aan te horen.

Jack My Ass is het eerste nummer dat ik enigszins met Techno associeer alhoewel het vooral aan de Belgische New Beat genre uit de begindagen van de House doet herinneren (1987-1990).

73 minuten totaal en slechts 9 tracks betekend dat ze gemiddeld 8 minuten lang zijn, voor een Electro Pop Rock persoon als mijzelf is dat best wel erg lang. Meer een album om ergens op de achtergrond te hebben dan ééntje om aandachtig te gaan luisteren.

avatar van Kos
Kos
Godsamme, dit komt me effe precies op tijd met dit weertje zeg!

Niks meer aan doen.

avatar van perrospicados
Mind Journey is (ondanks dit weertje meer een plaat voor een donkere underground technoclub

avatar van Manuel
Volgens mij weinig zomers aan deze plaat, en dat is maar goed ook.

avatar van -SprayIt-
mma is wel doorrammen, zeg! Lekker stevig plaatje, die mij volledig was ontgaan vorig jaar. Gelukkig nu via een top-2017 lijstje op bandcamp opgezocht. Deze gaat in bestelling!

avatar van Paap_Floyd
Bedankt voor de tip Mjuman

avatar van Mjuman
Als julders hier toch bun, wies ik groag eemn op:

Steffi - Fabric 94 (2017) en:
Steffi - World of the Waking State (2017)

Van NL origine - de eerste is meer up tempo

De nwe Answer Code Request moet ook erg vet zijn om maar 'ns youngospeak te gebruiken

Label: Ostgut Ton | Answer Code Request: ostgutcd42/lp28 | Gens

Hm. Ellen Allien vind ik persoonlijk wat geschikter voor dj-sets dan voor een album. Het zal voor mij ongetwijfeld de sfeer zijn. Bij onderstaande kwam ik tijdens de set binnenwippen. Ik was er toevallig, omdat ik aan de anderzijde van de prachtige Oberbaumbrücke net iets had gegeten. De fenomenale plek en een beginnend weekend zullen zeker hebben bijgedragen. Erna kwam nog behoorlijk wat techno. Ik kan me niet zo meteen herinneren wie allemaal, omdat dit (bij goed weer) een dagelijks iets is.

Ellen Allien Boiler Room x Eastern Electrics Berlin DJ Set - YouTube

avatar van Noere
Jan uit Berlijn schreef:

Daar ben ik het iig mee eens.
Van haar producties bevalt deze me uiteindelijk nog wel het meest. Sool bijv. vond ik destijds iets te veel houterig gefriemel met minimal wat niet helemaal werkte. De meer straightforward aanpak hier (met dikke 90's knipoog) pakt duidelijk beter uit. Vette shit Henk.

avatar van Mjuman
D'r zijn van die dagen dat je zou willen dat tuktak hier nog actief was.

bennerd
Mjuman schreef:
D'r zijn van die dagen dat je zou willen dat tuktak hier nog actief was.

Die dagen heb ik best vaak.

bennerd schreef:

Die dagen heb ik best vaak.

Yep, niet alleen qua tips, ook qua visie (invalshoek) en toelichting op electronic.

avatar van Noere
Daar zijn gelukkig genoeg andere plekken buiten dit forum voor.