Foo Fighters - Concrete and Gold (2017)

Label: RCA

1. T-Shirt (1:22)
  2. Run (5:23)
  3. Make It Right (4:39)
  4. The Sky Is a Neighborhood (4:04)
  5. La Dee Da (4:02)
  6. Dirty Water (5:20)
  7. Arrows (4:26)
  8. Happy Ever After (Zero Hour) (3:40)
  9. Sunday Rain (6:11)
  10. The Line (3:38)
  11. Concrete and Gold (5:31)
Heb me door de eerste luisterbeurten heen geworsteld. Maar voor mij is het een groeier en ik betrap me erop dat ik steeds vaker luister.
Sommige nummers klinken zelfs als de Beatles (invloed Paul McCartney).
Beste nummers voor mij:
The Sky Is a Neighborhood
La Dee Da
Dirty Water
The Line
Sunday Rain
T-Shirt (te kort jammer).

In tegenstelling tot hun album Wasting Light dat me vanaf de eerste keer luisteren pakte, moest ik Concrete and Gold meerdere keren horen voordat ik wist dat dit ook een geweldig album is. Het is (mede)geproduceerd door popproducer Greg Kurstin en dat is te horen: achtergrondkoren en allerlei effecten zijn toegevoegd en dat waren we niet gewend van Dave Grohl en zijn mannen. Een nieuwe sound, maar met de bekende power.

Altijd weer bijzonder hoe populaire (wereld)bands met een bepaalde commerciële zweem niet goed (of slecht) worden beoordeeld. Wat mij betreft een sterk album met afwisselende (en voor FF kenmerkende) nummers. Stevig en hard (heerlijke riffs) maar ook sterke ballads.
Niet hun beste album maar wat mij betreft ver (maar dan ook echt ver) boven het gemiddelde. Draai het vaak in de auto en wordt er vrolijk van!

avatar van driekesjiwi
Haha. Waar Josh dit jaar totaal de plank mis sloeg met een slechte cd, raakt Dave de roos. Na een teleurstellende Sonic Highways, komt FF met de allerbeste drop van dit jaar. Elke luisterbeurt heb ik weer een nieuwe favoriet.

avatar van JVT
JVT
Toch echt een betere plaat dan oorspronkelijk eerst gedacht. En ook dat gemiddelde is IMO wel heel erg laag. Geef dit een kans jongens ☝️?

Gewoon een goeie plaat met een nieuw foo-geluid.... verrassend!

avatar van vielip
Heb dit album afgelopen weekend voor een prikkie op vinyl gekocht. Een beetje een gok want ik kende eigenlijk alleen Run. En aangezien dat nummer me wel aanstaat de lp dus maar meegenomen. Eerste luisterbeurt achter de rug en ik moet zeggen dat ik het een prima album vind. Het is lekker gevarieerd en verveeld daarom geen moment. Ik lees hier dat de productie erg matig is. Kan aan mij liggen maar de lp versie klinkt mij niet beroerd in de oren.