Nothing but Thieves - Broken Machine (2017)

Label: RCA

1. I Was Just a Kid (4:31)
  2. Amsterdam (4:32)
  3. Sorry (3:35)
  4. Broken Machine (3:55)
  5. Live Like Animals (4:11)
  6. Soda (3:56)
  7. I'm Not Made by Design (3:53)
  8. Particles (3:56)
  9. Get Better (3:19)
  10. Hell, Yeah (3:07)
  11. Afterlife (4:44)
  12. Reset Me * (3:31)
  13. Number 13 * (2:57)
  14. Sorry [Acoustic] * (3:34)
  15. Particles [Piano Version] * (3:40)
avatar van jerome988
Eerste 3 singles zijn zeer sterk... benieuwd naar de rest! Mooie cover ook

avatar van blur8
Amsterdam & I'm Not Made by Design zijn me net iets te eenvoudig.
Met Sorry gaan we de goede kant op, die me op het eerste album al zo beviel. Gaat helemaal goed komen met nr.2. Ook blij met de accoustic versie waarin de zang van Conor de kern is. Want dat blijft het beste element van NBT.

blur8 schreef:
Amsterdam & I'm Not Made by Design zijn me net iets te eenvoudig.

Sorry is juist zeer eenvoudig. Niet wat we gewend zijn van Nothing But Thieves. Amsterdam is juist minder eenvoudig in het gehoor dan Sorry. Sorry neigt meer naar 3FM pop.

avatar van blur8
ben het eens met de stelling. Mjn punt is dat ik graag de stem van Coner op de voorgrond hoor. die hoeft voor mij niet te worden overstemd met gitaren. Amsterdam was op Lowlands natuurlijk wel een geweldige finale.

avatar van coldwarkids
Voor mij hoeft dat dan juist weer niet, de stem van hem op de voorgrond. Ik denk dat dat mij op een gegeven moment gaat tegen staan. Instrumentatie is altijd wel perfect bij de heren en de productie ook. Lekker gladjes is af en toe zeer vermakelijk.

avatar van jellecomicgek72
Amsterdam en Sorry zijn echt geweldig.

avatar van Pinsnider
Ben toch wel heel benieuwd naar hun nieuwe plaat. Kunnen ze de voortreffelijke eerste op zijn minst evenaren..??

avatar van blur8
NbT is klaar voor de grote zalen. Dus een steviger rockgeluid en minder finesses en dat hoeft niet minder te zijn. De rocksongs staan voorop in de tracklist Daarna komen ook de subtiele nummers nog aan bod. Door het toevoegen van wat Acoustic bonus versies lijkt de boodschap: We willen wel zo mooi mogelijke songs, maar er moet nu even aan een carrière worden gewerkt. Wie gunt ze dat nu niet..
Beste niet rock-songs : Particles & Hell Yeah, Soda & Afterlife..

avatar van jerome988
Afterlife

avatar van Grecio
Heel mooi album, begin met een 4,5

ElPatron
Na 1 luisterbeurt durf ik 4 sterren te geven; ik ga nog wel stijgen. Wat een energieke en emotionele tracks op dit album. Deze jonkies overtreffen releases als Villains van Qotsa, A Deeper Understanding van Twod, Sleep Well Beast van tN, etcetera. met bijna speels gemak. Topprestatie van Nothing But Thieves. 5 sterren ga ik niet geven, maar dit album gaat dit jaar schitteren als zijnde een diamant die steeds perfecter geslepen is.

ElPatron schreef:

Overdrijven is een vak. Vond namelijk het eerste album beter. Wel wat uitschieters inderdaad. Heb het op een mooie zwart/wit vinyl. Ga hem sowieso vaker beluisteren.

avatar van coldwarkids
Broken Machine is echt super vet!

avatar van joko150
wat een knaller van een plaat is dit zeg!

Die gitaren op Amsterdam "wat is dat geniaal geschreven''

avatar van Manfield
Heerlijk album , een mooi vervolg op het debuut..

avatar van Pinsnider
potverdepotver, waarom issie er nog niet!! Of ligt Glanerbrug dan echt te ver weg voor een levering vandaag.... Wordt helemaal nieuwsgierig na alle berichten hierboven....

check spotify.....

avatar van Grecio
Iedereen heeft het vaak over de stem van de zanger, begrijp ik. Maar de band is ook niet te onderschatten. Ik heb ze al 3 keer live mogen zien en ik kan garanderen, die jongens kunnen echt muziek maken. Ze varieren al gelijk op de studioversies. Heb heel erg zin in het AFAS optreden aan het eind van dit jaar. Als het zo doorgaat verkopen ze volgend jaar Ziggo uit.

avatar van Mausie
coldwarkids schreef:

Dan zou ik nog eens je rating van het eerste album checken

avatar van Mausie
Mijn eerste indruk van dit album is gematigd positief. De scheidslijn tussen radiorock en echt goede rocktracks is dun. Amsterdam bijvoorbeeld vind ik een geweldige, energieke track. Originele gitaarriffjes en wat een stem! Maar bijvoorbeeld zo'n nummer als Particles, dat vind ik nietszeggende radiorock. Nog even afwachten of de balans voor dit album negatief of positief gaat uitslaan.

avatar van SirNoodle
Gematigd positief ook bij mij. Hij zit in mijn draailijst samen met de nieuwe van The National, en waar The National meer herfst/warmte/volwassenheid is, is dit wat meer jeugdig enthousiasme & energie. Beide zijn leuk hé

avatar van blur8
Een beginnende band vergelijken met doorgewinterde oude rotten lijkt me geen eerlijke concurrentie. Beter NBT te vergelijken met zich zelf. Ten opzichte van het debut hoor ik energieke rock bedoeld voor de grote zalen. Daar is niets mis mee, maar ik hoor Conor zn stem liever schitteren in de stijl van Graveyard Whistling. en die mis ik hier. Mijn playlist kent al een positieve boost door het gebruik van de Acoustic bonus versies.

Geweldig tweede album van Nothing But Thieves. Ik ben blij dat ik later dit jaar naar het concert ga. Eerder heb ik ze in voorprogramma van Muse gezien (wat was het geluid toe enorm ondermaats). Het eerste album vond ik ook erg goed. Een van de betere debuutplaten van deze decade voor mij.

De snelle zang stukjes in Live Like Animals doen me aan Born Slippy denken van Underworld. Ik weet nog niet wat ik het zwakste nummer vind. Amsterdam (begin jaren 90 was dit een enorme radiohit geworden), Sorry, I'm Not Made By Design zijn de reeds bekende nummers, de andere albumnummers vind ik ook goed. De deluxe heeft twee akoestische nummers toegevoegd. Ik vind de plaat afwisselend tussen rock, up tempo en rustiger (zoals Sorry, Soda, Hell, Yeah, Particles en Afterlife) , maar niet wisselvallig of storend, en toch vernieuwend klinken. Hij luistert gewoon echt lekker weg. Nothing But Thieves heeft zijn eigen onderscheidende (stem)geluid. Volgens mij wacht deze band een grote toekomst.

Zwart/witte vinyl LP voor mijn hall of fame collectie ondertussen besteld.

avatar van sj0n88
Voor mij nog te vroeg om er een beoordeling aan vast te plakken, maar één ding staat voor mij na beluistering van hun tweede album als een paal boven water: Nothing But Thieves is meester in het schrijven van goede, aanstekelijke songs. En wat heeft Conor Mason toch een fantastische stem (die live ook standhoudt).

Ein-de-lijk binnen!
Eerste indruk: ik word niet zo van mijn sokken geblazen als bij het luisteren van het debuut, maar dit is absoluut een Mooie Plaat! Ben het niet zo eens met bovengenoemde commentaren dat het één bak stadionherrie is, zonder rustpunten. Er zitten een paar zeer vernuftige en emotionele stukjes muziek tussen de gelikte gitaarmelodieën. De variatie en vindingrijkheid vind ik zowel opvallend als prettig. Goed gedaan mannen!

avatar van Fluvver
Damn wat een strot heeft die zanger, maar helaas is het voor mij allemaal te zompig. Album kent te veel soft-rock ballades.

Fijn album, zin in het concert in AFAS Live later deze maand! Enige minpunt is dat ik zie dat ze Hell Yeah in hun vaste setlist hebben opgenomen, wat ik echt verreweg het minste nummer vind van dit album.

avatar van Teunnis
Teunnis (moderator)
Berichten verplaatst naar Nothing but Thieves.

avatar van bas2204
Album met erg sterke nummers en een aantal nummers die mij niet grijpen

avatar van Tav74
Net na redelijk lange tijd weer op de draaitafel gelegd en in zijn geheel beluisterd. Erg sterk album, weinig zwakke plekken en paar echt uitschieters.