Motörhead - Under Cöver (2017)

Label: WEA

1. Breaking the Law (2:33)
  2. God Save the Queen (3:19)
  3. Heroes (4:37)
  4. Starstruck (4:06)

met Biff Byford

5. Cat Scratch Fever (3:54)
  6. Jumpin' Jack Flash (3:19)
  7. Sympathy for the Devil (5:35)
  8. Hellraiser (4:33)
  9. Rockaway Beach [Demo Version] (2:16)
  10. Shoot 'Em Down (3:53)
  11. Whiplash (3:49)
avatar van B.Robertson
Eerder in het bootleg circuit verscheen Covers. De herkomst is zo her en der voor mij een vraag en alhoewel verkrijgbaar was ik niet van plan de bootleg en ben ik niet van plan het officiële exemplaar te kopen. Voor mij is "Clean Your Clock'' echt het laatste album geweest in een lange traditie van jaarlijks iets aan Motörhead doen.

avatar van KingMetal
Fantastisch, ga gelijk fles Jack Daniels halen en aan de zuip. Heerlijke plaat

avatar van AOVV
Dit is gewoon een zeer fijne plaat met elf covers door Motörhead; de ene song al wat verrassender dan de andere. In die categorie steekt Heroes er overigens met kop en schouders bovenuit. Een cover van David Bowie's welbekende song, en nog behoorlijk machtig ook.

Andere toppers zijn het heerlijk aanstekelijke Shoot 'Em Down, de overbekende Judas Priest-cover Breaking the Law als opener en een aparte maar zeer gesmaakte versie van Sympathy for the Devil van The Rolling Stones. Van hen coverde Motörhead nog een tweede song, Jumpin' Jack Flash, maar die vind ik dan weer minder geslaagd.

De demosound van Rockaway Beach en vooral het catchy Cat Scratch Fever (om één of andere reden lijkt de band zó in het straatje van Ted Nugent te passen) zijn vooral geinig, afsluiter Whiplash is een stevige ode aan Metallica, een band die misschien wel meer aan Motörhead te danken heeft dan andersom.

May Lemmy rest in peace!

3,5 sterren

avatar van gigage
Ik mis Tie your Mother Down. Maar die is dan ook niet met de voltallige band opgenomen.

avatar van frolunda
Werd min of meer gepresenteerd als het laatste Motörhead album terwijl de nummers natuurlijk al jaren eerder werden opgenomen.Voor de fans is het wellicht wel leuk dat alle covers die de band van Lemmy Kilmister in de loop der tijd op plaat heeft gezet nu allemaal op één cd staan.
Vind ook wel dat Heroes van David Bowie veruit het hoogtepunt is op Under Cöver,sterk gezongen door Lemmy en prachtige gitaarpartijen.Ook de uitvoeringen van God save the Queen,Sympathy for the Devil,Rockaway Beach en Shoot 'Em Down mogen er wezen .De rest is nogal wisselvallig,al ligt dat grotendeels vaak aan de productie.
Wel een goede versie van Rainbow's Starstruck,maar omdat deze song door iemand anders (Biff Byford) wordt gezongen vind ik er hem niet zo goed bijpassen.
Al met al toch wel een vermakelijk album.

avatar van RonaldjK
geplaatst:
Aangenaam dit Under Cöver, waarbij je al aan de titel ziet dat het Motörhead is. Opnames van verschillende sessies en uit diverse jaren, met als persoonlijke favorieten God Save the Queen, Heroes, Starstruck en Whiplash.

Op streaming slechts incompleet te vinden, laat de volledige lijst horen wie wortels en bevriende collega's waren van de groep, inclusief de bijdrage van Biff Byford van Saxon op Starstruck. Toch is vooral opvallend hoe de heren de covers naar zichzelf toetrekken, zelfs al is soms hoorbaar dat dit niet een project is dat in één studio is opgenomen. Maar Heroes is zó fraai heavy bijvoorbeeld...

Zoals Nouvelle Vague onlangs weer met heerlijke loungeversies van originelen kwam van onder meer The Clash, zo wist Motörhead wel raad met Sex Pistols, David Bowie, Rainbow, tweemaal Rolling Stones, Ted Nugent, Metallica en meer. Je hoort de lol die de groep hierbij had en bovendien waren dit strak spelende mannen met een heerlijk robuust geluid.