The 6ths - Hyacinths and Thistles (2000)

Canada
Label: Merge

1. As You Turn to Go (1:59)

met Momus

2. Give Me Back My Dreams (3:06)

met Sally Timms

3. He Didn't (2:30)

met Bob Mould

4. I've Got New York (2:12)

met Melanie

5. Just Like a Movie Star (4:11)

met Dominique A

6. Kissing Things (2:28)

met Sarah Cracknell

7. Lindy Lou (1:45)

met Miho Hatori

8. Night Falls Like a Grand Piano (2:35)

met Clare Grogan

9. The Dead Only Quickly (1:03)

met Neil Hannon

10. The Sailor in Love with the Sea (2:41)

met Gary Numan

11. Volcana! (3:05)

met Marc Almond

12. Waltzing Me All the Way Home (1:51)

met Odetta

13. You You You You You (3:10)

met Katharine Whalen

14. Oahu (28:10)

met Miss Lily Banquette

avatar van thebestfreaks
Leuk project van Magnetic Fields-voorman Stephin Merritt. Bij het 6th's project worden de nummers (geschreven door Merritt) gezongen door gastartiesten.

Wat is 'He didn't' toch prachtig zeg !

Inderdaad een leuk project, maar aan de andere kant voelt het ook echt als 'een project'. Op zich niet erg als het gebodene heel sterk is, maar hier is sprake van leuke en/of lieve liedjes met weinig meerwaarde.
Als Marc Almond-liefhebber is zijn bijdrage wederom een leuke toevoeging aan mijn collectie losse nummers met anderen maar ook niet meer dan dat: want het het nummer valt in de categorie 'wel aardig' en dat is dan nog best potsitief: eigenlijk is het gewoon een beetje vlees noch vis.
Er staan betere nummers op zoals het schitterende Just Like A Movie Star wat mij, hoe gek ook, veel meer als een typisch Almond-nummer in de oren klinkt. Maar dit is geen Almond, dit is Stephen Merritt in samenwerking met verschillende artiesten en op dit nummer is dat Dominique A.
Ook het piano-nummer He Didn't slaat goed aan evenals As You Turn to Go.
Leuk is het zeker, voldoende ook, maar een persoonlijk klassiekertje gaat het niet worden helaas.