Call Me by Your Name (2017)

Score / Pop
Label: Madison Gate

1. John Adams - Hallelujah Junction – 1st Movement – (7:09)
  2. Ryuichi Sakamoto - M.A.Y. in the Backyard (4:25)
  3. Loredana Bertè - J'adore Venise (4:15)
  4. Bandolero - Paris Latino (4:01)
  5. Frank Glazer - Sonatine Bureaucratique (3:44)
  6. Alessio Bax - “Zion Hört die Wächter Singen” from Cantata BWV 140 “Wachet Auf, Ruft Uns die Stimme” (5:10)
  7. Giorgio Moroder en Joe Esposito - Lady Lady Lady (4:15)
  8. André Laplante - Une Barque sur L’océan from Miroirs (7:10)
  9. Sufjan Stevens - Futile Devices [Doveman Remix] (2:15)
  10. Ryuichi Sakamoto - Germination (2:09)
  11. F.R. David - Words (3:27)
  12. Marco Armani - È la Vita (4:11)
  13. Sufjan Stevens - Mystery of Love (4:08)
  14. Franco Battiato - Radio Varsavia (4:07)
  15. The Psychedelic Furs - Love My Way (3:33)
  16. Valeria Szervanszky en Ronald Cavaye - Le Jardin Féerique from Ma Mère l'Oye (3:02)
  17. Sufjan Stevens - Visions of Gideon (4:07)
Begin 2008 las ik het boek Call Me by Your Name van André Aciman. Het zou goed moeten zijn, maar het kon me niet zo boeien. Lag ongetwijfeld aan de schrijfstijl, want de inhoud leek me wel wat.

Tien jaar later (januari 2018) zal de verfilming in de bioscoop verschijnen en wederom heb ik interesse. Het schijnt een goede film te zijn en ik geef het graag een herkansing in andere vorm.

Goed, ik moet toegeven dat de trailer de doorslag gaf. Dank u Sufjan Stevens die hierin de muzikale hoofdrol heeft. En dan blijkt op de soundtrack dat er 2 nieuwe Sufjan nummers te vinden zijn plus een remix van Futile Devices.

Alleen al voor deze nummers is de soundtrack meer dan de moeite waard. Maar ook de rest is leuk. Het is wel een allegaartje, maar het zal ongetwijfeld z'n plek krijgen in de film. Dat er dan aardig wat jaren '80 nummers tussen staan verhoogt mijn sentimentele 'terug naar mijn tienertijd' gevoel nog eens wat meer.

Als soundtrack lastig te beoordelen, maar ik kijk hierdoor extra uit naar de film.

avatar van swoon
aERodynamIC schreef:

Ik vond het boek ook niet geweldig, maar de film is veel genuanceerder/mooier.

En ja, de soundtrack krijgt een extra dimensie na het zien van de film, zeker 'Visions of Gideon'.

swoon schreef:
[zeker 'Visions of Gideon'.

Mooiste aftiteling ooit?! Wat een prachtfilm is dit zeg

avatar van swoon
aERodynamIC schreef:

Mooiste aftiteling ooit?! Wat een prachtfilm is dit zeg

Eens.. Hoofdacteur heeft door die scene voor mij permanent deeltje van mijn hart ingenomen.

ohmusica
De film grijpt je bij de lurven en de muziek gaf daarbij dat extra zetje, bijvoorbeeld dat nummertje van de psychedelic furs, daar was niet veel voor nodig... idd prachtfilm.

avatar van HugovdBos
Schitterende film, van de zomerse sfeerbeelden tot aan de jeugdige onbezonnenheid. De ontwikkeling van het verhaal wordt mede gevormd door de prachtige muziek van o.a. Sufjan Stevens The Psychedelic Furs en Joe Esposito.

avatar van nico1616
Wat een sublieme film en fantastische muziek.
De foute nummers uit die tijd zoals Words en Lady Lady Lady worden vanaf nu nieuwe guilty pleasures
Dat nummer van Psychedelic Furs kende ik nog niet, ik zoek direct meer van hen

nico1616 schreef:
Dat nummer van Psychedelic Furs kende ik nog niet, ik zoek direct meer van hen

Zeker doen: goede muziek!

avatar van Kos
Kos
Paris Latino blijft ook epic haha

avatar van philtuper
Kos schreef:
Paris Latino blijft ook epic haha
Zeker! Feest!

avatar van philtuper
Prachtfilm! En daardoor ook prachtsoundtrack. Los zouden een aantal nummers voor een skipmomsnt gezorgd hebben, maar na het zien van deze parel van een film kan ik deze soundtrack met gemak uitzitten.