Eminem - Revival (2017)

met Phresher

4. Untouchable (6:10)
  5. River (3:41)

met Ed Sheeran

6. Remind Me [Intro] (0:26)
  7. Remind Me (3:45)
  8. Revival [Interlude] (0:51)
  9. Like Home (4:05)

met Alicia Keys

10. Bad Husband (4:47)

met X Ambassadors

11. Tragic Endings (4:12)

met Skylar Grey

17. In Your Head (3:02)
  18. Castle (4:14)
  19. Arose (4:34)
avatar van jordidj1
Wel lekkere schijtnummers. Gisteren weer hard gegaan op “Without Me”. Dat nummer is de shit

avatar van Silky & Smooth
Arrie schreef:

Kim.

Die deed hij live? Cool!

avatar van Arrie
Silky & Smooth schreef:

Die deed hij live? Cool!

Waarschijnlijk niet, maar dat vroeg je toch niet?

avatar van jordidj1
Arrie schreef:

Waarschijnlijk niet, maar dat vroeg je toch niet?

Hij speelde ‘m helaas niet live. Ik zei nog tegen een vriend van mij: “Zoveel stelletjes hier, hebben zij nog nooit van dat nummer gehoord?” Sowieso best bijzonder wat voor diverse doelgroep Eminem heeft, had soms het gevoel dat ik op Defqon stond.

Fonzzz002
Dan maar eens beginnen aan muziek recensies

Ik zal wel één van die weirdo’s zijn die Revival een goed album vind. Eminem heeft meerdere keren met pop geëxperimenteerd, zoals The Monster met Rihanna. Revival is een album dat zich volledig op de pop kant stort. Hatelijk voor de fans die opgroeide met zijn ‘oldskool’ werk, maar als iemand die Eminem via zijn hits leerde kennen voelde dit niet gek ver verwijderd van hoe ik hem ken. Zijn raps blijven nog altijd fijn om naar te luisteren, beats mogen er wezen en alle verschillende zangers/zangeressen zorgen voor voldoende afwisseling. De nummers wisselen tussen flauw en energiek, tot rustig en serieus; geen nummer voelt hetzelfde. De refreinen kunnen heel aanstekelijk zijn om te horen en ze bleven nog lang in mijn hoofd zitten, de eerste paar keer dat ik het album hoorde. Het album heb ik al meer dan 10 keer gehoord en het luistert lekker weg. Tracks zoals Remind Me, Like Home of Tragic Endings heb ik zelfs meerdere keren buiten het album met plezier aangezet.

Ergens snap ik wel waar de negativiteit op gebaseerd is, maar vind dat de 0,5jes en 1tjes nogal overdreven zijn. Het is anders, veel poppiger en milder dan je van hem gewend bent, maar voor zijn eigen redenen kan ik de nummers goed waarderen.

avatar van Yestsida
1,5
Dit was het niet.

Het begon natuurlijk al met de tenenkrommend slechte single Walk on Water. Er waren toch enige verwachtingen want ik ben wel fan van zowel Eminem als Beyoncé maar dit was het niet hoor. Eminem past totaal niet op deze productie en het zou beter tot zijn recht gekomen zijn als solonummer van Queen B denk ik. Met verve de slechtste single dat Em ooit uitgebracht heeft.

Untouchable kon me toen Revival het daglicht zag ook niet genoeg bekoren maar tegenwoordig kan ik het wel beter appreciëren moet ik toegeven. River is wel een toffe single in tegenstelling tot de opener, zal wel helpen dat ik liefhebber ben van Ed Sheeran's werk. Framed is oké en heeft meer de feeling van een klassiek Eminem-nummer. Bad Husband heeft een tof concept maar de uitwerking is tergend.

Het gros van dit album klinkt niet goed en vele nummers klinken zelfs gewoon nergens naar. Eminem rapt heel ongemakkelijk en past niet op 90% van de producties. De producties zijn naar mijn mening ook de Achilleshiel van deze plaat.
Slechtste album waar Dr. Dre ooit executive producer van geweest is en ook hier bewijst Rick Rubin weer geen goede match te zijn met Eminem.

Toch mogen we best blij zijn met deze miskleun van een album als je het mij vraagt. Naar aanleiding van de kritieken op dit album gaf deze levende legende ons de remix van Chloraseptic en vanaf dat punt is Shady weer helemaal op dreef en zo werd de opvolger wel een geweldig album!

Ik verlaag van 2,5* naar 1,5*