Nakhane - Clairvoyant EP (2017)

Zuid-Afrika
Label: BMG

1. Clairvoyant (3:06)
  2. Sweet Thing (5:29)
  3. Hey, Lover (4:27)
  4. Clairvoyant [Matthew Herbert's Listening Dub] (4:40)
Eerst was er alleen de single Clairvoyant, toen werd het alsnog een EP met daarop een Bowie cover die ik al kende (Sweet Thing) en het schitterende nummer Hey, Lover.

Van mij mag dit weer een REVERE-achtig succes gaan worden, want ook met Nakhane heb ik contact en zodra hij in Nederland terug is volgt er een bak koffie, glazen wijn en heel veel muziek (we hebben een behoorlijk gelijkende smaak). En ja, ik promo waar ik kan

De kans is groot dat ie komt, want het nieuwe album You Will Not Die verschijnt op 16 maart (en nu ook op vinyl, net als deze EP). Graag het debuut alsnog een vinyl release!

Opvallend dat de video bij Claivoyant niet achter een filter zit op YouTube (de kleine homo kusjes van The Irrepressibles moesten dat namelijk wel).

Ander mooi nieuws is dat hij zijn debuut in een film, Inxeba (The Wound), gelijk al verzilverd heeft doordat de film dit jaar de Oscar-inzending namens Zuid-Afrika gaat zijn. Dat hij na zijn debuut ook nog een boek heeft geschreven en uitgebracht (Piggy Boy's Blues) maakt het verhaaltje rond: een uiterst veelzijdig artiest die zich nu dus weer even richt op zijn muzikale carrière met hulp van Ben Christophers achter de knoppen en een nieuw label: BMG.

avatar van MusicFreak
Prima voorproefje op zijn album die volgende maand gaat verschijnen.
Zijn stem is echt waanzinnig!

MusicFreak schreef:
Prima voorproefje op zijn album die volgende maand gaat verschijnen.
Zijn stem is echt waanzinnig!

Ik kan niet wachten en dan ook nog eens op de film waarin hij de hoofdrol speelt (komt ook in het voorjaar in de bioscopen). Helaas niet verzilverd op de Oscars, maar nog steeds een enorm succes voor een debuut rol.

En hopelijk een concert, wat niet onwaarschijnlijk is omdat het album in Nederland ook gewoon uitgebracht gaat worden.