menu

Timbaland - Shock Value (2007)

mijn stem
3,50 (302)
302 stemmen

Verenigde Staten
R&B / Hip-Hop
Label: Blackground

  1. Oh Timbaland (Intro) (3:30)
  2. Give It to Me (3:54)

    met Nelly Furtado en Justin Timberlake

  3. Release (3:25)

    met Justin Timberlake

  4. The Way I Are (2:59)

    met Keri Hilson en D.O.E.

  5. Bounce (4:04)

    met Justin Timberlake, Missy Elliott en Dr. Dre

  6. Come and Get Me (3:30)

    met 50 Cent en Tony Yayo

  7. Kill Yourself (4:06)

    met Sebastian en Attitude

  8. Board Meeting (2:29)

    met Magoo

  9. Fantasy (4:11)

    met Money

  10. Scream (5:41)

    met Nicole Scherzinger en Keri Hilson

  11. Miscomunication (3:19)

    met Sebastian en Keri Hilson

  12. Bombay (3:00)

    met Amar en Jim Beanz

  13. Throw It on Me (2:10)

    met The Hives

  14. Time (3:57)

    met She Wants Revenge

  15. One & Only (4:16)

    met Fall Out Boy

  16. Apologize (3:04)

    met OneRepublic

  17. 2 Man Show (4:40)

    met Elton John

  18. Hello * (4:36)

    met Keri Hilson en Attitude

  19. Come Around * (3:57)

    met M.I.A.

  20. The Way I Are * (3:23)

    met Tyssem

  21. Give It to Me [Laugh at Em Remix] *

    met Jay-Z en Justin Timberlake

  22. The Way I Are * (3:49)

    met Nephew

  23. The Way I Are [OneRepublic Remix] * (3:33)
  24. The Way I Are [Jatin's Desi Remix] * (3:30)
toon 7 bonustracks
totale tijdsduur: 1:02:15 (1:25:03)
zoeken in:
avatar van Aketo
4,0
Een van de betere albums out there... enige wat jammer is, is het uitgemolken nummer apologize met One Republic, voor de rest kan ik heerlijk genieten van dit album

3,5
blijft gewoon faking goed!
kill yourself
way i are
oh timbaland dat zijn de toppertjes

avatar van TaraB
1,0
Dat timbaland sausje vind ik niet zo lekker.

avatar van TheFunkyM
2,5
Nee idd. het is ook steeds het zelfde geluid wat deze man produceerd.

Ik begin hem ook steeds vervelender te vinden..

3,5
Iedereen weet zeker en vast dat die man veel talent heeft, vooral de beats.. Teksten ( Bv. Kill yourself : '' It's Life Or Death, Either One,
The King Is Back, Take Heat And Run,
I Piss And Take A Shit On Ur Beef For Fun,
I Killed The Game, I Aint Even Used A Gun,
Who Better Than Me? Don't Make Me Laugh,
I Run This Shit,They Just Chase My Ass,
I Aint Talkin Shit Nigga, Just Tellin The Facts,
I Think All The Tracks Im Hearin From Niggas Is Whack,
I Be Hearin These Niggas,
What They Say In They Rhymes,
I Took My Spot Nobody Gave Me Mine,
I Make The Beats That Boom Boom Boom! In They Trunks,
U Disagree Homie Then Go On And Jump,
U Can Bump Ur Gum,
U Can Say What U Want,
Thats All U Gon Do Cuz Yall Niggas Is Punks,
Im Number One, U Aint Nuthin' But Shit,
When They Need A Hit Im Who They Gon' And Get,
Talk To Me... '' Niet mis.. Vindt dat van The Game wel goed, maar heb niets tegen die rapper.. )
Jah, hij heeft op elk nummer behalve 1tje geen features, misschien zou hij wat eentonig klinken zonder die mensen.. Kan zijn, maar het is een heel goed album, hij kan verschillende stijlen aan.. Wat afwisseling door die groepen/Zangers.

4,5
Bombay lijkt op een nummer van Eminem.

avatar van TheLegacy
3,5
Bombay lijkt op een nummer van Eminem? :S de enige die ik dan zou kunnen bedenken is een versnelde versie van Ass Like That ofzo

avatar van matvdk
3,0
Aaronvl schreef:
Jah, hij heeft op elk nummer behalve 1tje geen features, misschien zou hij wat eentonig klinken zonder die mensen.. Kan zijn, maar het is een heel goed album, hij kan verschillende stijlen aan.. Wat afwisseling door die groepen/Zangers.

Wat je hoogstwaarschijnlijk zal bedoelen, is dat Timbaland op elk nummer - behalve 'Oh Timbaland' - bijgestaan wordt door een andere artiest, de door jou zogenoemde 'features'...

Het is toch wel jammer dat Timbaland nu juist dát nummer heeft 'gepikt'... Ik kan met geen mogelijkheid zeggen dat hij met z'n bewerking van 'Sinnerman' van Nina Simone deze klassieker, afkomstig van het album Blue Pastel uit 1965, enige eer heeft bewezen. Al was het maar door de overdreven productie en de irritante percussie. Zonde eigenlijk...

Over de rest van het album ben ik wat meer te spreken. 'The Way I Are' i.s.m. Keri Hilson & D.O.E. klinkt mij samen met 'Apologize' i.s.m. One Republic en '2 Man Show' i.s.m. 'good old' Elton John, toch bijzonder aangenaam in de oren. De overige nummers behoren daarentegen tot de 'het-ene-oor-in-het-andere-uit'-categorie... Heel weinig nummers blijven écht hangen, wat dan wel weer als voordeel heeft, dat de muziek geschikt zou kunnen zijn als onopvallende achtergrond-muziek, ware het niet dat de eerdergenoemde overproductie en het pregnante, ietwat onplezierige stemgeluid van Timbaland zo'n toepassing onmogelijk maakt.

Naar mijn mening zou Timbaland zonder andere artiesten met de grond gelijkgemaakt worden door het publiek. Om toch iets positiefs over deze producer te vermelden, hij is blijkens dit album wél goed in het samenwerken met (andere) artiesten. Maar laat hem in het vervolg zijn inmenging beperken tot hetgeen waar hij om gewaardeerd wordt, t.w. zijn productie-talent. Pas dan kan er wellicht gesproken worden over 'one of the best albums'...

mavii schreef:
beste album ever vind ik persoonlijk zitten bijna géén nummers in die echt gaan vervelen. Luister hem nog steeds weleens

Tot slot, een reactie op bovenstaande qoute van mavii, laat het ontdekken van 'nieuwe' muziek alsjeblieft niet bij dit - ook door jou aldus verklaard - onvolkomen album. Er zijn ongetwijfeld muziekalbums te vinden die helemaal géén nummers bevatten die jou op enig moment zouden kunnen vervelen!

t-h-y-$
Aaronvl schreef:
Jah, hij heeft op elk nummer behalve 1tje geen features


Timbaland is in eerste instantie een producer (en dus geen rapper) vandaar het aantal gastartiesten

avatar van He$$el_01
Verse van 50 Cent op Come and Get Me. Yayo trouwens ook

avatar van rkdev
Ik ben niet zo van een heel album Timbaland, maar "Give It to Me" met Nelly Furtado en Justin Timberlake is wel erg lekker !

avatar van Waste Management
3,5
''Give It to Me'' is heerlijk om naar te luisteren.
Zowiezo vind ik nummers die de naam ''Give It to Me'' hebben juist vet (raar maar waar)

avatar van Oortrommel
3,0
Dit album is toch wel een ommekeer in de carrière van Timbaland. Toen hij als upcoming producer de muziekindustrie binnenwandelde omringde hij zich met R&B artiesten als Ginuwine en Aaliyah, maar eind jaren '90 ging hij met samenwerkingen met o.a. The Lox, Jay-Z, NaS, Snoop Dogg en Mack 10 toch meer richting de hiphopkant. Dit heeft hij toch een kleine tien jaar volgehouden (wat me uitstekend beviel), maar met dit album heeft hij definitief hiphop de rug toegekeerd en zich richting de popmuziek begeven.

Ik snap het wel aan de ene kant; Timbaland is in staat om met minimale middelen een fantastisch, catchy nummer te creëren. Met dit talent kun je enorm veel geld binnen harken, helaas gaat dit bijna altijd ten koste van artistieke vrijheden, creativiteit, originaliteit en kwaliteit. Massa rijmt op kassa.

Als je dit album als popalbum beoordeelt is het vrij goed, beoordeel je het als hiphop/r&b album is het vrij karig. Ik zit in dubio, voor nu houd ik het op een afgezaagd compromis.

avatar van Waste Management
3,5
"Give It to Me'', ''Bounce'' en vooral ''Kill Yourself'' zijn fantastische nummers...

avatar van jordidj1
3,5
Damn 50 komt echt hard op Come and Get Me.

avatar van thomzi50
Oortrommel schreef:
met dit album heeft hij definitief hiphop de rug toegekeerd en zich richting de popmuziek begeven.


Ik vind het altijd wat gek als mensen zo'n helder onderscheid maken. Alsof hiphop en pop niet in elkaar kunnen overlopen. En hoezo in hemelsnaam 'definitief'? Sinds dit album heeft hij nog geproduceerd voor J. Cole, Joe Budden, Lil Wayne, Bone Thugs, Game, Gucci Mane, Jay-Z, T.I., Big Sean, Rick Ross, Wale, Pusha T, Snoop Dogg, A$AP Ferg, Joyner Lucas en Kanye West. Best veel rappers voor een producer die hiphop definitief de rug heeft toegekeerd.

avatar van HoldUp
5,0
Nog altijd zo'n goed album dit! Miscommunication met Keri Hilson en Sebastian is en blijft zo'n banger,om nog niet gesproken te hebben van andere nummers zoals natuurlijk The Way I Are, Scream, Give It To Me, etc. Er zijn ook wel een aantal die er op een verrassende manier tussenuit springen voor mij, zoals Fantasy en Bombay. Hele andere sound weer. Ik vind die Money nog altijd een mysterieuze naam, heb verder nooit van haar gehoord.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:42 uur

geplaatst: vandaag om 15:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.