STIKSTOF - Overlast (2018)

Belgiƫ

8. Gele Blokken (2:48)
  9. Zoizo (4:49)
  10. Alambetant (3:27)
avatar van bver
Zowel tekstueel als qua productie kwaliteit van de bovenste plank.

Straffe plaat dit!

Beste Belgische Hip-Hop album ooit.

Ja, u heeft me goed verstaan.

Binnenkort volgt er wel eens een deftige bespreking maar voorlopig vind ik de juiste woorden nog niet.

Ik wil wel reeds kwijt dat ik in geen tijden zo'n enthousiasme heb mogen ervaren rond een nieuwe release. Werkelijk alles is perfect: productie, Deejay Vega & Astrofisiks hun muzikale saus, laatst genoemde en Jazz & Zwangere Guy hun teksten, de flows, eigentijdse thema's die er toe doen, ... Dat ik dit nog mag meemaken.

Mijn Brusselse identiteit oefent waarschijnlijk wel een invloed uit op mijn beleving - het zou gek zijn indien dit niet zo was.

Zoals Zwangere Guy een dikke maand geleden riep in de AB: BRUSSEL IS VAN ONS!

Awel ja, godverdomme. Tzal wel zijn! En fuck de PS en de N-VA!

Dit. Gaat. Hard.

Dit gaat zeker hard.

avatar van Bruno_6
Zoizo!

avatar van jordidj1
Na een paar luisterbeurten valt 'ie wat toch wat tegen vind ik. Producties zijn goed, maar de raps staan me wat tegen. Misschien valt het kwartje later.

avatar van Appels123
Mwah. FRONTAL is fantastisch maar de rest kan bij lange na niet tippen aan dat nummer. Muzikaal is het vrij saai, met beats die te lang doorkabbelen en die vaak op elkaar lijken. Rappend zijn de mannen ook niet erg interessant, helaas.

avatar van jordidj1
OK, toch wel een harde plaat eigenlijk. Waar het waar mij in mei nog niet echt kon imponeren, komt het nu wel binnen. De lome, industriële en eigentijdse sfeer die deze plaat uitstraalt is in mijn opinie erg sterk. Zelfs de MC's irriteren mij niet meer en hun manier van rappen past goed op de productie. Bovendien is het vooral de lengte van de plaat die er boven uit steekt: het duurt geen seconde te lang.

avatar van jordidj1
Holy shit. Dit blijft echt goed hoor. Duurt niet lang meer of ik verhoog 'm naar 4,5*.

avatar van Silky & Smooth
Sorry Rene1979, maar dit is toch niet echt mijn ding.... De producties spreken met niet echt aan en de accenten staan mij ook tegen, wat het luisteren niet fijner maakt.

Rene1979
Silky & Smooth schreef:
Ieder zo zijn mening toch? Geeft helemaal niks ik ben helemaal overtuigd geraakt van deze, maar snap ook als mensen het niks vinden. Even goed vrinden

bennerd
Silky & Smooth schreef:
Da's Bruuussels hè. Maar ik denk er wel hetzelfde over. Heb helaas geen Brussels sentiment om uit te tappen en de producties zijn helemaal mijn kopje thee niet. Zal live wel leuk zijn.

avatar van nelnontwisa
Aan een opvolger wordt gewerkt, maar in 2020 gaat deze nog altijd hard.

avatar van jordidj1
Vreemd dat ik als enige de titeltrack als favoriet heb aangewezen. Erg sterke track, vooral die beatswitches zijn heel dik en sfeervol

avatar van SirPsychoSexy
jordidj1 schreef:
Sinds vandaag ben je niet meer alleen.