Kamaal Williams - The Return (2018)

Jazz
Label: Black Focus

1. Salaam (8:33)
  2. Broken Theme (4:26)
  3. The Return (1:06)
  4. High Roller (3:00)
  5. Situations (2:59)
  6. Catch the Loop (6:54)
  7. Rhythm Commission (2:34)
  8. Medina (6:57)
  9. LDN Shuffle (5:30)
  10. Aisha (2:21)
Yussef Dayes en Kamaal Williams brachten in 2016 het fantastische 'Black Focus' uit, maar gingen vervolgens elk hun eigen weg om hun versie van de plaat live ten gehore te brengen. Kamaal Williams overtuigde mij daarmee op Best Kept Secret festival en brengt nu zelf zijn eigen debuutplaat uit met dezelfde bandleden van zijn liveshows.

avatar van vinylbeleving
Mooie plaat weer. Kamaal Williams klinkt op zijn debuut weer anders dan op Black Focus, de plaat die hij met Yussef Dayes maakte. De drums zijn nu meer ondersteunend aan zijn spel en minder op de voorgrond. Dat maakt dat deze plaat mij nog meer aan Herbie Hancock doet denken, maar dat maakt dit debuut er niet minder indrukwekkend van. Genieten met een grote G!