Frank Ocean - Endless (2018)

R&B / Soul
Uitgebracht in eigen beheer

1. At Your Best (You Are Love) (5:21)
  2. Alabama (1:25)
  3. Mine (0:32)
  4. Unity (2:54)
  5. A Certain Way (0:11)
  6. Comme des Garçons (0:59)
  7. Xenons (0:31)
  8. Honeybaby (0:09)
  9. Wither (2:34)
  10. Hublots (1:48)
  11. In Here Somewhere (1:45)
  12. Slide on Me (3:07)
  13. Sideways (1:54)
  14. Florida (1:15)
  15. Impietas + Deathwish (1:56)
  16. Rushes (3:26)
  17. Rushes To (2:12)
  18. Higgs (3:39)
  19. Mitsubishi Sony (2:51)
avatar van lowieke
Heeft iemand dit? Kan iemand me helpen om het ooit eens te horen?

HELP

avatar van Teunnis
De originele video/film zou alleen via Apple Music te bekijken zijn, maar daar lijkt ie niet meer beschikbaar te zijn. De video is wel terug te vinden op allerlei andere plekken, zoals hier op Vimeo. Een fysieke uitgave kon je eind 2017 voor beperkte tijd bestellen via zijn eigen website. Nu staan ze op Discogs voor 60+ euro.

avatar van GrafGantz
Teunnis schreef:

Maar waarom staat ie hier dan op de site als een 2018-release? Discogs heeft het trouwens over 2016 als eerste release. Beetje een zooitje dus

Poa
Teunnis schreef:

Luister hem momenteel via Apple Music, daar staat ‘ie gelukkig dus nog op..

avatar van Edgar18
Dit album is al uit 2016 en niet uit 2018. Ik heb deze al een paar jaar op de computer staan. Volgens mij heeft Ocean dit album uitgebracht vlak voor 'Blonde' omdat hij nog contractuele verplichtingen had bij Def Jam. Door dit album eerst uit te brengen voldeed hij aan zijn laatste verplichting richting Def Jam. Opvolger Blonde kon hij zodoende op zijn eigen Boy's Don't Cry label uitbrengen.

Hoogste tijd om deze weer eens aan te zetten. Blonde maakte destijds meer indruk en verdrong dit album toen naar de achtergrond. Tijd voor een hernieuwde kennismaking.

avatar van Arrie
2016 idd. Kwam vrijwel tegelijkertijd met Blonde uit, misschien een dag eerder. Heb het zelf nooit beluisterd, maar dit album scheen vooral nogal een rommeltje te zijn. Niet gek, gezien het achterliggende verhaal.

Dikkop
Is de muziek hier hetzelfde als op de versie gereleased net voor Blonde?
Of is het een Life of Pablo situatie?

Dikkop schreef:
Is de muziek hier hetzelfde als op de versie gereleased net voor Blonde?
Of is het een Life of Pablo situatie?

Nee, er zijn een paar aanpassingen gemaakt. Het eerste nummer van de video release staat bijvoorbeeld niet op deze. Daarnaast lijkt de geluidskwaliteit van deze release beter.

avatar van Mathough
Ben echt behoorlijk verslingerd aan dit album. Wat een sfeer weet Frank hier neer te zetten! Het fragmentarische karakter van de meeste nummers was wel even wennen, maar uiteindelijk vind ik dat dit de luisterervaring op een positieve manier beinvloedt.

Dikkop
Mathough schreef:

Ok bedankt!
Dan moet ik deze versie eens beluisteren.

avatar van Mathough
De opgepoetste versie van Endless zal binnenkort op de meeste muziek streamingdiensten verschijnen. Wellicht wordt Endless dan eindelijk door een breder publiek opgepikt. Dat verdient dit klasse album eigenlijk wel; het geheel steekt erg knap in elkaar en nummers als 'Wither' en 'Slide on Me' horen wat mij betreft tot het beste dat Ocean tot dusver heeft gemaakt.

Mathough schreef:

Never mind

avatar van Frank West
Jammer dat deze plaat zo moeilijk te vinden is, draai m nog geregeld op vinyl. Wat mij betreft een fantastisch album, zeker interessant voor liefhebbers van Frank

avatar van Frank West
Verhoogd naar 5 sterren, absoluut meesterwerk dit!

avatar van lowieke
Ik heb deze inmiddels gescoord maar valt me erg tegen.. komt vooralsnog niet in de buurt van blonde

lowieke schreef:

Gescoord als LP(Zo ja, hoe/waar?)? Ik heb hier ook een aantal tracks van al jaren op m'n pc staan maar net iets andere tracklist als hierboven staat. Komt de tracklist hier overeen met wat jij hebt?

avatar van lowieke
Nee die komt niet overeen. Het is ook een bootleg kwam ik pas later achter... Voor mij is het in elk geval dichterbij dan waar ik was..

In de platenwinkel in Alkmaar stonden er een drietal in het schap.

avatar van Grizzly Bear
lowieke schreef:

In de platenwinkel in Alkmaar stonden er een drietal in het schap.

Same here, ik heb hem ook bij de lokale platenzaak als bootleg op de kop getikt. Heeft niet zulke pakkende nummers als Blond(e), maar wel fijne sfeer.