LateNightTales: Agnes Obel (2018)

Denemarken
Label: LateNightTales

1. Henry Mancini - The Evil Theme (3:02)
  2. Roger Webb - Moonbird (2:22)
  3. Eden Ahbez - Eden's Island (2:12)
  4. Lee Hazlewood - The Nights (3:19)
  5. Nora Dean - Ay Ay Ay Ay (Angle) (3:05)
  6. Yello - Great Mission (2:54)
  7. Quarteto Em Cy - Aleluia (3:30)

met Tamba Trio

8. Lena Platonos - Bloody Shadows from a Distance (3:04)
  9. Ray Davies - I Go to Sleep (2:45)
  10. Alfred Schnittke - Piano Quintet, V (3:55)
  11. Agnes Obel - Stretch Your Eyes [Ambient Acapella] (6:07)
  12. The Bulgarian State Radio en Television Female Choir - Pilentze Pee (Pilentze Sings) (2:27)
  13. Agnes Obel - Glemmer Du (2:02)
  14. Agnes Obel - Bee Dance (2:39)
  15. Sibylle Baier - The End (2:27)
  16. Michelle Gurevich - Party Girl (4:26)
  17. Can - Oscura Primavera (3:19)
  18. David Lang - I Lie (5:12)
  19. Nina Simone - Images [Live in New York 1964] (2:51)
  20. Agnes Obel - Poem About Death (3:04)
avatar van brt
brt
Fascinerende samenstelling. Niet alles spreekt me aan maar op de tweede helft duiken de mooie liedjes op. Sfeer is sowieso weer top maar dat geldt voor meer LNT

Rudi1984
Is dit een door haar samengesteld verzamelalbum? Haar persoonlijke favorieten?

avatar van brt
brt
Klopt Rudi1984, in deze serie wordt elke keer een artiest gevraagd zijn/haar ideale laat-op-de-avond verzamelalbum samen te stellen.

Vaak leveren de artiesten zelf ook 1 of een paar tracks, zoals Agnes Obel nu ook doet.

ohmusica
Bijzonder geslaagd uitgave van -late night tales- wat mij betreft, Agnes Obel heeft een mooie lijst samengesteld en is daarbij zo te horen niet over een nacht ijs gegaan, alles past perfect in de typische 'obel sfeer' die we van haar kennen en dus ideaal voor nachtelijke uurtjes of een moment in de dag om eens goed tot 'jezelf' te komen...

The darkness and the ghost
They dance so sweet and slow
Dug-out from below there
To damn the gods...(metrolyrics)

avatar van ArnoldusK
Wow, ik ben zeer onder de indruk. 'Per ongeluk' bij uitgekomen op Spotify in een zoektocht naar een andere 'continuous mix' nota bene. Dit is zo goed afgewogen en komt toch in de buurt om één van de 10 beste setjes te worden die ik ooit heb beluisterd (elektronische muziek incluis).

Morgen gaat 'ie nog eens op.

edit: op Spotify mist ook nog een 14 minuten (!). Ik ga op zoek naar alles.

Poa
ArnoldusK Dat is de gemixte versie, zoals ‘ie bedoeld is. Erg goed inderdaad, een van de beste Tales tot nu toe.