Orishas - Gourmet (2018)

3. Despójame (3:31)

met Jacob Forever

4. Lobo (4:22)

met Franco de Vita

5. No Hace Falta Ná (4:24)
  6. Sastre de Tu Amor (3:17)
  7. Donde Nací (3:34)

met Silvestre Dangond

8. Havana 1957 (5:05)

met Chucho Valdés en Beatriz Luengo

9. Muévelow (4:26)

met Madcon

10. Pena (2:33)
  11. Everyday (3:30)
  12. Pienso en América (4:58)

met Lila Downs

13. Gracias (4:54)
  14. Sastre de Tu Amor (3:25)

met Melendi

avatar van E-Clect-Eddy
De Cubaanse rappers van Orishas hebben er wat 'grote' namen uit Latijns-Amerika erbij gehaald. En als Lila Downs niet had meegedaan zou ik het nooit hebben opgezet want Hip Hop is niet zo mijn ding.

Hip Hop dus met zware beats en bariton rappers en een hoop Latin invloeden, doet mij dan weer denken aan Delinquent Habits, maar die zijn meer 'gangsta' dan deze jongens.

De mooie ballad Havana 1957 is een duet met levende legende Chucho Valdés en Beatriz Luengo.

Zelf zet ik liever Calle 13 op maar de paar nummers die ik hier hoor weten wel te boeien, juist omdat deze Hip Hop vermengd is met Salsa en andere Latin ingrediënten.

avatar van Kos
Kos
Orishas is wel een hele grote naam in de latin hiphop.