Yves Tumor - Safe in the Hands of Love (2018)

Electronic
Label: Warp

1. Faith in Nothing Except in Salvation (1:33)
  2. Economy of Freedom (4:55)

met Croatian Amor

3. Honesty (5:01)
  4. Noid (3:29)
  5. Licking an Orchid (4:38)

met James K

6. Lifetime (3:42)
  7. Hope in Suffering (Escaping Oblivion & Overcoming Powerlessness) (4:56)

met Oxhy en Puce Mary

8. Recognizing the Enemy (4:49)
  9. All the Love We Have Now (3:22)
  10. Let the Lioness in You Flow Freely (5:32)
  11. Applaud * (3:12)

met Hirakish en Napolian

avatar van overmars89
Wat een heerlijk album. MIjn eerste kennismaking en gelijk compleet weggeblazen.

avatar van waxs
Waanzinnig sterke plaat, experimenteel en vooruitstrevend zonder zichzelf in het abstractie niveau te verliezen. Rijk aan invloeden en bijzonder creatief als geheel.

avatar van -SprayIt-
Op Le Guess Who? dit jaar, he. Heb nu 4 tracks gehoord, mijn interesse is gewekt!

avatar van KampF
Gisteren hoorde ik Honesty voor het eerst toen ik in de zon naar het station liep.
Wat blijft dat toch fijn, een super goede track voor het eerst horen.

Dit album ga ik zeker veel draaien deze week

Interessante plaat, doet een beetje denken aan Dean Blunt.

avatar van KampF
Wat een mega goede plaat

Staat al anderhalve week op repeat

Rauw, experimenteel maar toch met pop invloeden en soul invloeden?

Favoriete nummer nu: noid. Gaat als een trein

Toch maar 5, het album ramt er met een ? vaart doorheen

avatar van mkrake
Idd geniale plaat. In begin was het nog zozo, maar deze plaat beklijft. Nu vele luisterbeurten verder en wat goed zeg..

avatar van peterjames777
Zo, lekker dit! Bijtend, chaotisch maar wel lekker in het gehoor.

Sean Bowie klinkt in het mooie Licking an Orchid enorm als Justin Harris van Menomena. Geen straf.

avatar van KampF
Album van het jaar voor mij!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Nieuwe single / bonustrack Applaud.

Wat een uniek, subliem geproduceerd album blijft dit toch. Voor een artiest met zo'n bizar brede oriëntatie (post-dubstep / triphop / post-rock / IDM / noise / ambient) heeft Yves Tumor op Safe in the Hands of Love een hele knappe herkenbare eigen sound weten neer te zetten. Met Licking an Orchid staat er ook nog eens een relatief toegankelijke hitsingle op om die sound naar buiten te dragen. Naast die topper heb ik ook het geweldige Honesty als favoriet aangevinkt.

Als klap op de vuurpijl blijft het na meerdere luisterbeurten ook alleen maar beter worden - met terugwerkende kracht zou ik dit album hoog in mijn top tien van 2018 zetten, misschien zelfs wel in de top drie.

Arbeidsdeskundige
Wow! Dit album slaagt erin een rijk geschakeerd experimenteel muzikaal landschap te creëren. Ik word volledig weggeblazen. Ik geef me hier volledig aan over.