Jan Smit - Met Andere Woorden (2018)

Label: Vosound

1. Betere Tijden (3:04)
  2. Hé Mooie Meid (3:12)
  3. Mocht Je Weggaan Vandaag (2:36)
  4. Bijna Thuis (3:15)
  5. Dagboek van een Smiecht (3:43)
  6. Ik Zie (3:40)
  7. Zomer in het Land (3:09)
  8. Liever Dan M'n Eigen Leven (2:11)
  9. Held (3:24)
  10. Met Andere Ogen (3:36)
  11. Rosie (3:04)
  12. Fris (3:32)
  13. Ik Wil Slapen (3:02)

met Alain Clark en Glen Faria

Mausie (crew)
Die albumhoes is goud Zal Jantje dan echt denken: poeh zeg, wat een mooie, diepzinnige foto! Pleur maar op mijn hoes!

avatar van Slowgaze
Ik schoot net in de lach bij die hoes.

De nummers zijn geschreven door andere Nederlandse artiesten, ik ben wel benieuwd of je dit terug hoort, kan wel eens verrasend uitvallen. ?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Wat flauwe berichten verwijderd.

avatar van EttaJamesBrown
Ik vond het liedje van Edwin Evers meer dan ok. Knap dat hij zo breed getalenteerd is.

Rudi1984
Het is toch pure zelfkastijding, naar die hoes kijken.

avatar van Rudi S
Ik vind die hoes best wel goed, mooie zwart wit foto.
Daar komt nog bij dat het bij Jan vooral om de muziek gaat.
Er komt ook een theatertour ga maar eens kijken wat een plezier de bezoekers daar hebben.
Maar goed liefhebbers van " echte muziek "
snappen dat natuurlijk niet.

Rudi1984
Ik begrijp sowieso niet waarom Nederlandstalige artiesten altijd frontaal met hun eigen bakkes op een hoes moeten staan.

Rudi1984 schreef:

If you've got it, flaunt it!

Madonna?
Michael Jackson?
Prince?
Nick Cave?
Adele?

En ik kan zo nog genoeg andere Nederlandstalige artiesten noemen die frontaal met hun eigen bakkes op een hoes moeten staan.

avatar van Rudi S
Rudi1984 schreef:

Ik zou nog een stapje verder willen gaan: Nederlandstalige artiesten en Taylor Swift.....

deric raven schreef:
Madonna?
Michael Jackson?
Prince?
Nick Cave?
Adele?

Oh zeker, er zijn heel veel artiesten die hun hoofd op de albumhoes zetten. Zelden geslaagd vind ik. Maar tussen al die albumhoezen is nog wel een onderscheid te maken. Leg maar eens Gerard Joling/André Hazes Jr./Jan Smit naast de albumhoezen van bovengenoemde artiesten. Dan zie je wel verschil in blikken, lettertype, kleur, etc. Die Nederlandse hoezen zien er in vergelijking dan erg goedkoop uit moet ik zeggen. Maar bijvoorbeeld een Madonna kan er zeker ook wat van idd.

Rudi1984
Bij die internationale is het vrijwel nooit frontaal. Zijn vaak creatieve, gestylede hoezen. Die Nederlanders trekken hun beste spijkerblouse uit de kast en grijnzen recht die camera in, al dan niet met een fris kleurtje erachter.

Edit: Deze is in dit licht minder erg, ware het niet dat hij zo’n vervelend hoofd heeft.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Het is duidelijk, jullie vinden de hoes cheesy en oppervlakkig. Nu mag de discussie op de albumpagina weer over het album en de muziek gaan.

avatar van EttaJamesBrown
Ach, een paar jaar geleden was Jan Smit in ons dorp in de feesttent. Mogen jullie raden wie vooraan stond en de zondagmiddag van zijn leven had.En zelfs liedjes voluit meezong.

Geef dit album een kans (al lijkt dit album vooral op hoezen van Jacques Brel)

avatar van jerome988
Fris is het meest opvallende nummer van de plaat. Stijlbreuk

avatar van itchy
EttaJamesBrown schreef:

Schele Wimpie, het ietwat trage neefje van de visboer?

EttaJamesBrown schreef:
(al lijkt dit album vooral op hoezen van Jacques Brel)

Sterker nog, dat jasje is nog van Brel geweest. Of in elk geval uit dat tijdperk. Of van Tol's Herenmodehuis, één van die drie.