BROCKHAMPTON - Iridescence (2018)

Label: RCA

1. NEW ORLEANS (4:03)
  2. THUG LIFE (2:02)
  3. BERLIN (3:19)
  4. SOMETHING ABOUT HIM (1:33)
  5. WHERE THE CASH AT (1:54)
  6. WEIGHT (4:20)
  13. SAN MARCOS (4:46)
  14. TONYA (4:43)
  15. FABRIC (4:37)
avatar van MDekens
Enorm veel zin in! De drie singles die zijn uitgebracht afgelopen maanden waren niet van het niveau Saturation, maar ontbreken gelukkig ook op deze plaat zo te zien.

avatar van jordidj1
Oef, wat een leuke verrassing! Zin in!

Dikkop
Dit album zou blijkbaar house/techno invloeden moeten hebben en totaal anders moeten klinken dan de Saturation trilogy. Het zou ook beïnvloed zijn door Kid A en Sgt. Peppers. Het is volledig opgenomen in Abbey Road in 10 dagen. De Saturation trilogy was enorm sterk, origineel en gevarieerd. Wildfire en Truman vond ik ook geweldig. In mijn ogen is Brockhampton de meest interessante band die muziek maakt op dit moment. Als dit geen 9/10 is zal ik teleurgesteld zijn.

avatar van Slowgaze
jordidj1 schreef:
Oef, wat een leuke verrassing!

Dat dacht de vrouw op de foto ook.

Slowgaze schreef:

Dat dacht de vrouw op de foto ook.

Dat is jouw moeder.

Dikkop schreef:

De eerste single, J’Ouvert staat inmiddels op YouTube en klinkt inderdaad behoorlijk anders dan Saturation. Qua sound pakt het me meteen. Fijn dat ze lekker hun eigen ding blijven doen, ondanks de hoge verwachtingen. Enne, is Bearface nou gaan rappen?

Heb er in ieder geval enorm veel zin in om morgen het album te draaien!

avatar van MDekens
De beats flowen gewoon weer net zo lekker als op de vorige platen. Vooralsnog kan Brockhampton weinig fout doen, maar ik zit ook aardig in de hypetrain.

Ja. Dit is weer goed.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Vanochtend een keertje gedraaid. Loopt weer als een trein, deze plaat.

avatar van overmars89
Vooral de producties blazen me momenteel weg. Nog meer variatie in de sound, terwijl het toch allemaal Brockhampton uitademt. Dat wordt de komende tijd weer lekker verses ontcijferen.

En toch heb ik bij veel tracks; "oh Ameer Vann zou hier echt fakking dope op klinken"
Zou wel even duren voordat ik dat gevoel een beetje kwijt ben. Hij maakte naar mijn inziens de groep wel echt compleet.

Dikkop
Het valt me op hoe weinig aandacht er is voor Brockhampton op deze site.
Zeker vergeleken met een band zoals Interpol die al jaren geen relevant album meer heeft gemaakt.

Dikkop schreef:
Het valt me op hoe weinig aandacht er is voor Brockhampton op deze site.

Het viel mij ook op.

Ameer mis ik trouwens helemaal niet zo want dat vind ik toch een beperkte rapper. Bij de Saturation-trilogie ook iedere keer weer dezelfde flow. Muzikaal gezien leek hij me niet echt een essentieel lid van de groep.

avatar van JVT
JVT
Ik ken Brockhampton pas sinds kort, en ken dan ook pas 1 album, saturation 3. Fijne muziek. Het gemiddelde is weer vrij goed dus ga deze zeker nog beluisteren

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Die naadloze overgang van NEW ORLEANS naar THUG LIFE is geweldig. De house- en techno-invloeden hoor ik niet zo terug, wel wat UK bass, en breakbeat op WEIGHT, maar een volledig hiphopalbum met de flow van een mixalbum zoals je die van de betere DJ's hoort lijkt me een prima volgende mijlpaal voor Brockhampton.

Ik moest wel even grinniken toen ik besefte dat Jayden Smith op de openingstrack te horen is.

avatar van mkrake
Mwah, had er meer van verwacht. Kende de groep tot aan Lowlands nauwelijks maar nu met veel interesse dit album geluisterd.
Paar keiharde tracks (J’OUVERT) maar ook wat zoete pop/R&b, vandaar ook waarschijnlijk boyband. De laatste 3 nummers bijvoorbeeld, doen het album van mij betreft als een nachtkaars uitgaan, jammer!

avatar van jordidj1
Oh, ik vind die laatste drie tracks juist heerlijk, na dat sneltreingehalte van de rest van het album.

Album van het jaar.
There, I said it.

jordidj1 schreef:
Album van het jaar.
There, I said it.

Yup, hij komt ook in mijn top 3.
Zeker niet een perfect album, maar er is geen ander artiest die me zo weet te raken als Brockhampton.

overmars89 schreef:

Yup, hij komt ook in mijn top 3.

Als je kijkt naar artiesten van nu, dan heb ik dat inderdaad ook.

avatar van sj0n88
Net nog even DISTRICT als verborgen parel ontdekt. Wat een banger is dat. Samen met NEW ORLEANS en J'OUVERT mijn favorieten van dit fijne album.

avatar van Johnny Marr
Hoe fijn de laatste twee nummers ook zijn, SAN MARCOS moest natuurlijk het laatste nummer zijn geweest. De ultieme afsluiter wat mij betreft, met dat geniale koortje

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef: