Overkill - The Wings of War (2019)

Label: Nuclear Blast

1. Last Man Standing (5:49)
  2. Believe in the Fight (5:03)
  3. Head of a Pin (5:56)
  4. Bat Shit Crazy (4:33)
  5. Distortion (6:09)
  6. A Mother's Prayer (3:58)
  7. Welcome to the Garden State (4:42)
  8. Where Few Dare to Walk (5:25)
  9. Out on the Road-Kill (4:41)
  10. Hole in My Soul (4:47)
avatar van gigage
Een nieuwe drummer, een nieuw geluid? De gitaren zijn misschien iets scherper ingemixt dan op de Grinding Wheel en de geluidsmuur wordt weer iets meer dichtgemetseld maar het is onvervalst Overkill op de single Head of a Pin. Bijna 6 minuten weer ouderwets thrashen.

avatar van Eddie
Op basis van het eerste nummer ben ik heel enthousiast. Ik zal alleen moeten wennen aan de scherpe productie, muzikaal zit ‘head of a Pin’ alvast goed in elkaar. Mooi om te horen dat Overkill na bijna 40 jaar nog steeds op volle toeren doorgaat!!!

avatar van Eddie
Een heel behoorlijk album. Typisch overkill, niks nieuws niks verrassends. Overkill doet waar ze goed in is. Lekkere speedmetal zonder poespas. Het geluid is voor overkill begrippen wel lekker open, en gelukkig is de bass wat minder prominent in de mix gezet, dat vind ik op oudere platen wel eens storend. Na bijna 40 jaar constant touren en platen uitbrengen is het bewonderingswaardig dat er nog geen spoortje van slijtage hoorbaar is.

avatar van gigage
Je schrikt je een , uhhh, hoedje?, als de electronica het album opent, maar na een minuut is het gedaan met de rust. Overkill raast als een op methaan lopende bulldozer 50 minuten over de dorre akker. Als de stof is opgetrokken loopt het bloed je uit de oren. Laaz Rockit- scherp en Metallica-luid , alsof je in de zaal staat. Op een wat rustiger luisternivo blijkt dat er wel wat afwisseling zit (#5) in de snelle thrash maar eigenlijk wil je alleen maar wegrennen...of meedoen.